صفحه اصلی استان‌ها

سرویس اخبار استانها به تمام رویدادها در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی و... در 31 استان کشور با نگاهی دقیق می پردازد.

مهمترین اخبار

آخرین اخبار

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۳ اثر طبیعی در اردبیل از جمله دریاچه شورابیل و دو اثر از درختان کهنسال شهرستان خلخال شماره ثبت آثار ملی گرفتند.

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز گفت: مدیری که در دولت سیزدهم و مردمی مسئولیت قبول کرده است، باید خدمت به مردم را اولویت اول و اصلی خود قرار داده و هیچ عذری در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود.

در جلسه هیأت دولت در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ لایحه تأسیس استان البرز تصویب و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد و در ادامه با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ هفت تیر ۱۳۸۹ استان البرز به طور رسمی شکل گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر مثبت سیاه چادرهای عشایری در ورودی شهرهای استان برای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی، کاهش تصادفات و جذب مسافران نوروزی، بیان کرد: زمینه استقرار دائمی سیاه چادرهای عشایری در ۲۳ نقطه سطح استان فراهم خواهد شد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص تعطیلی مدارس اظهار کرد: تمامی مدارس مشهد طبق روال عادی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به بهانه سوم خرداد ، سالروز آزادسازی خرمشهر

از آغاز "جئنا لنبقی" تا پایان "آباد نشد"

عباس مدحجی روزنامه نگار در یادداشتی اختصاصی نوشت: باید پرسید چرا از فریاد فرمان حمله در شبهای عملیات با سینه ای ستبر و سری بالا به ناله ی شهدا شرمنده ایم با عرق شرم و سری پایین رسیدیم؟ کسانی که پرچم آزادسازی را بنام آبادسازی از شهدا گرفتند امروز کجای کارند؟

یک پژوهشگر حوزه جمعیت گفت: علاوه بر بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری باید موانع ساختاری در این حوزه برطرف شود تا روند افزایش جمعیت به جای تحقق در یک مقطع خاص، روند ادامه‌داری باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از حضور هنرمندان سفال و سرامیک استان سمنان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور، ایران اکسپو در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وحیدی وزیر کشور، درباره در دستور کار قرار گرفتن گزارش کمیسیون داخلی کشور و شوراها درباره طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان، اظهار کرد: موضوع قدیمی است و در دوران مختلف هم مطالبه شده است و الان در وزارت کشور در حال بررسی است.

اولین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کل دادگستری استان، معاون عمرانی استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان برگزار شد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور:

اشتغال ۱۱۰ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد در کشور

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: در سال ۱۴۰۳ خودکفایی و اشتغال ۱۱۰ هزار خانوار دیگر مددجوی امداد را در دستور کار داریم تا این خانوارها از پوشش کمیته امداد خارج شده و به چرخه تولید و اشتغال کشور باز گردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه خبر داد؛

برنامه توسعه صنایع‌دستی کرمانشاه تدوین می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: با استفاده از ظرفیت مجمع هنرمندان و انجمن صنایع‌دستی، برنامه توسعه صنایع، دستی استان کرمانشاه تدوین می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان عنوان کرد

۳۲۰ جاذبه طبیعی کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرایی از گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با ۳۲۰ جاذبه طبیعی آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: پس از پیدایش کودک در عصر روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه)، تحقیقات از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ۲ نفر از عاملان ربایش که یکی در روستاهای کلاله و دیگری در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بودند را دستگیر و آنها در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد، گفت: چای خشک به اندازه نیاز کشور وارد می شود و پارسال حدود ۴۲ هزار تن چای واردات شد که در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح روایت خود از عملیات «وعده صادق» تاکید کرد که در کنار پاسخ می‌خواستیم قدرت‌نمایی هم کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی مناطق آزاد را ظرفیتی ویژه برای رشد و توسعه اقتصاد دانست و گفت: این مناطق می‌توانند نمودی از توانمندی‌ها برای تحقق شعار سال در حوزه شیلات باشند.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور بزرگترین واحد صنعتی غرب کشور اینبار هم در راستای مسئولیت اجتماعی خود کمک ده میلیارد ریالی جهت خرید تجهیزات پزشکی به بیمارستان قائم شهرستان اسدآباد اهدا کرد‌.