مشروح اخبار

تولدهای اجباری نوزادان در 9/ 9/ 99

تقلا برای تاریخ تولدی لاکچری

این روزها تعداد قابل توجهی از افراد جامعه خود را به آب و آتش می زنند تا فرزندشان در روز خاصی همچون 99/9/9 به دنیا بیاید تا فرزندشان تاریخ تولدی لاکچری داشته باشد.

رئیس جمهور روابط تهران – دوحه را دوستانه و رو به توسعه دانست و تاکید کرد که اراده جمهوری اسلامی ایران گفت و گو، تفاهم و روابط برادرانه با کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان:

بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است

در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی بسیج را ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران خواندند.
معاون پارلمانی وزیر کشور در گفتگو با پرسون:

حمایت از خانواده‌ها و صنوف آسیب‌دیده از کرونا در دستور کار دولت

در حال حاضر ستاد ملی مبارزه با کرونا کار خود را در وزارت کشور دنبال می‌کند و یک نماینده از تمامی وزارتخانه‌ها در آن‌جا حضور دارد و بررسی‌های لازم برای ارائه تسهیلات صورت می‌گیرد و براساس این بررسی‌ها و منابعی که دولت می‌تواند تأمین کند، تصمیم‌گیری می‌کنند و مرحله به مرحله به خانواده‌ها و صنوف پرداخت می‌کنند.
گلمرادی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

بورس کالا مکانیزمی مناسب برای قیمت گذاری خودرو

یک کارشناس اقتصادی گفت: فرآیند قیمت گذاری باید طوری باشد که در شرایط افزایش تقاضا و کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت کالا، حاشیه سود تنها نصیب شرکت های تولیدی ومصرف کنندگان نهایی قرار گیرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست جلسه علنی امروز گفت: برای عبور از تحریم‌ها باید تک تک مردم ایران را قوی کنیم و همان طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند با بی‌اثر کردن تحریم‌هاست که می‌توان رفع تحریم‌ را نیز رقم زد.
آمریکا دیگر یک ابرقدرت نیست و حداکثر بتوان آن را یک قدرت بزرگ نامید. همه تحلیلگران و بیش‌تر اندیشمندان معتقد هستند که آمریکا در سراشیبی افول قرار دارد و این افول نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه سیاسی، امنیتی، نظامی و در بین افکار عمومی بین المللی به وجود آمده است.
جلسه سران سه قوه با مقام معظم رهبری یک پیام بسیار مهم داشت و آن عزم حاکمیت برای کمک به اصلاح امور و بهینه‌سازی نظام معیشتی مردم است که این روزها با مشکل و چالش جدی مواجه شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها ممکن است در ابتدای کار، مشکلاتی داشته باشد اما خوش‌عاقبت است.اگر با تلاش و با سینه سپر کردن در مقابل مشکلات بتوانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی‌اثر شدن تحریم‌ها را ببیند، به‌تدریج دست از تحریم برخواهد داشت.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با پرسون:

تعامل مردم اصلی‌ترین رکن موفقیت اعمال محدودیت‌ها

در تأثیرگذاری طرح محدودیت‌های کرونایی حرف اصلی را مردم می‌زنند یعنی اگر مردم با طرح اعمال محدودیت‎ها همراهی نکنند، هیچ اتفاقی نخواهد ‌افتاد و هیچ تأثیر مثبتی را مشاهده نخواهیم کرد اما اگر مردم سعی کنند حتی‌الامکان در خانه بمانند و از دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی به شدت اجتناب کنند، در آینده نزدیک شاهد سیر نزولی ابتلا به بیماری خواهیم بود.
بهنام مرادی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

نگاه بازار بورس ایران به عملکرد ترامپ است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با کاهش و تثبیت قیمت دلار بازار سهام تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران روند صعودی خواهد داشت.
کارشناس جهان عرب و غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

شراکت امارات در جنایات رژیم صهیونیستی

امارات تا پیش از این در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کرد اما پس از این باید به طور مؤثر و عملی در این جنایات و این اقدامات اشغالگرانه دخیل و شریک شود.
دیپلمات سابق و کارشناس برجام در گفتگو با پرسون:

اروپایی‌ها به تعهدات برجام عمل نکردند

ایران به تمامی تکالیف خود عمل کرده است در حالی‌که طرف مقابل کوچک‌ترین گامی برنداشته است و حالا که احساس کرده‌اند دموکرات‌ها در حال بازگشت به صحنه سیاسی هستند، قصد دارند دور جدیدی از فشارها را علیه ایران شکل دهند. این یک بازی سیاسی است و نشان دهنده وقاحت طرف‌های اروپایی است چرا که قادر نبودند کوچک‌ترین گام مؤثری را برای حفظ برجام و انجام تعهدات خود بردارند.
دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی آخرین تلاش اسرائیل برای خروج از انزوا

از آن‌جا که رژیم صهیونیستی طی 20 سال گذشته هیچ پیروزی چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه نظامی در منطقه نداشته است، احساس می‌کند که باید یک حالت تهاجمی به خود بگیرد و به صهیونیست‌های داخل امید دهد که فروپاشی اسرائیل طی 25 سال، قرار نیست اتفاق بیفتد. در حقیقت بحث عادی سازی روابط را پیش کشید تا ادعا کند از حالت گذشته خارج شده و مشروعیت و تثبیت پیدا کرده‌ است و یک جنبه تبلیغاتی برای صهیونیست‌ها دارد.
معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

همکاری مردم شرط موفقیت طرح محدودیت‌های کرونایی

در صورت عدم همکاری مردم یا همکاری متوسط و کم مردم قاعدتاً روند صعودی خواهد بود و همانطور که وزیر محترم بهداشت اشاره کردند حتی ممکن است ارقام 4 رقمی را در صورت عدم همکاری مردم تجربه کنیم ولی ما امیدواریم با تعطیلاتی که دولت اعمال کرده است و با همکاری مردم شاهد کاهش بیماری از ماه آینده باشیم.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی اجرایی می‌شود

در این طرح جامعه هدف 60 میلیون نفر است و به دو گروه تقسیم شده است. یک گروه افراد با درآمد متوسط که حدود 40 میلیون نفر هستند و به هر فرد ماهانه 60 هزار تومان تعلق می‎گیرد. گردوه دوم افرادی هستند که حداقل درآمد را هم ندارند که حدود 20 میلیون نفر هستند و به هر فرد ماهانه 120 هزار تومان تعلق می‌گیرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ما برای اینکه فضای بازار دچار تنش نشود خیلی از خبرها را منعکس نمی کنیم در حالی که در یک دوره مدیرانی که در بورس سهل‌انگاری کرده‌اند، آنها را جریمه کردیم و یا معاملاتی که سوداگری بود آنها را باطل کردیم.
رایزن حقوقی ایران در لاهه در گفتگو با پرسون:

ترک برداشتن سنگ بنای دموکراسی آمریکا

سنگ بنای اصلی دموکراسی آمریکایی که خودشان مدعی هستند دموکراسی الگو و نمونه در دنیا است در این انتخابات ترک برداشت. در سال 2016 که ترامپ انتخاب شد، همین انتخابات، همین مردم و همین الکترال کالج بود و حالا که شرایط را به نفع خود نمی‌بیند بازی را بهم زده است و این نشان می‌دهد که این قانون اساسی و ساختار مبتنی بر قرارداد اجتماعی ترک برداشته است.
تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

سایه شوم ترامپ بر سر دموکراسی آمریکا

وضعیت فعلی آمریکا به یک دو راهی کشیده شده است و اگر ترامپ بتواند با شیطنت‌های خود رقیب را کنار بزند، ضربه بسیار خطرناکی به دموکراسی آمریکا زده است حتی اگر جامعه آمریکا موفق به کنار گذاشتن ترامپ شود، جریان ترامپیست ادامه خواهد داشت. چرا که ترامپ در تلاش است برنامه‌های رئیس جمهور جدید را با مانع روبرو کند و از طرفی در حال بازسازی برای انتخابات سال 2024 است. بنابراین وضعیت دو دستگی و شکاف در جامعه آمریکا همچنان استمرار پیدا خواهد کرد و این امر ساختارهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را ضعیف‌تر می‌کند.
تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

سیاست‌های جهانی‌سازی تسریع کننده افول آمریکا

سیاست‌های جهانی‌سازی باعث شده که قدرت در درون آمریکا به سمت تهی شدن حرکت کند. طیف طرفدار این سیاست برای این‌که حقوق کارگران و هزینه‌های تولید را کاهش دهند، تولید را به خارج از آمریکا منتقل کرده‌اند، در نتیجه اشتغال در آمریکا کاهش پیدا کرده و مشکلات معیشتی ایجاد شده است و افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی درون جامعه آمریکا می‌تواند به درگیری‌ها، شورش‌ها وحتی برخوردهای مسلحانه منجر شود.
سازمان آگهی های پرسون