مشروح اخبار

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفتگو با پرسون:

ایران اجازه پیوند خوردن برجام با مذاکرات موشکی و منطقه‌ای را نمی‌دهد

هدف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از مطرح کردن مذاکرات موشکی و منطقه‌ای و پیوند زدن آن با برجام خریدن زمان بیش‌تر از ایران برای پنهان کردن عیب‌های خودشان است. عیب بزرگ غرب به ویژه آمریکا این است که در چند سال گذشته کشورهای خلیج فارس و کشورهای همسایه ایران را پر از اسلحه کردند و باید ابتدا این عیب را برطرف کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اختلاف نظر دولت و مجلس در مورد سیاست‌های ارزی

این‌که دولت یک مسیر را برود و مجلس مسیر دیگری را مد نظر قرار دهد، این اختلاف دیدگاه‌ها می‌تواند مشکل ایجاد کند و با توجه به این‌که تا پایان سال هم زمان زیادی باقی نمانده است به نظر می‌رسد بهترین جایی که  می‌تواند اجماع صورت بگیرد، در بودجه سال 1400 است.
یک کارشناس اقتصادی گفت: عرضه می تواند از طریق تولید داخلی یا واردات باشد. در اغلب کشورها وقتی که عرضه در بازار داخلی وجود نداشته باشد و برای دولت صرف نکند که به کارخانه ها سوبسید دهد مایحتاج را از طریق واردات تأمین می کنند.
منطقه ای محروم با مردمانی محروم؛

بابا نان داد/ بابا نان را قسطی خرید!

فضای این روزهای کشور، ما را دلتنگ وعده های انتخابات ریاست جمهوری می کند تا دوباره چشم انتظار مسئولانی جدید با وعده های شیرین و رویایی باشیم تا حداقل امید به آینده و رویای اقتصادی قوی  و مردم شاد مرهمی بر دل های زخم دیده مردم شریف ایران باشد.
قالیباف در نشست تقدیر از منتخبان جشنواره شهید مدرس:

ایران آنقدر ظرفیت دارد که می تواند ثبات اقتصادی را به کشور بازگرداند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام سختی ها و مشکلات اقتصادی، ایران آنقدر ظرفیت دارد که در یک دوره ۵ ساله و با تصویب یک برنامه هفتم توسعه خوب و قوی، ثبات اقتصادی به کشور بازگردد.
روحانی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد:

این روزها شاهد سوء‌استفاده بدخواهان از اختلافات درونی هستیم

رییس جمهوری با بیان اینکه همه موظفیم آرامش کشور را حفظ و بر وحدت و یکپارچگی تاکید کنیم، گفت: شاهد بهره‌برداری و سوء استفاده بدخواهان ملت و کشور از اختلافات درون کشور هستیم.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

نقش رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند ایرانی و سکوت غرب

دولت ایالات متحده آمریکا، ترامپ و مسئولین این دولت در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده سکوت کردند و فقط یکی دو تا از سناتورهای دموکرات نزدیک به بایدن اظهارنظر کردند و هدف آن‌ها از این اظهارنظر نیز باز کردن خط سازش برجام‌های 2 و3 و ... در دولت بایدن بود. کشورهای تأثیرگذار در اتحادیه اروپا مانند آلمان، انگلستان و فرانسه نیز به جای این که ترور را به عنوان یک اقدام خشونت بار محکوم کنند و خواستار مجازات عاملین باشند، فقط ابراز همدردی کرده و ایران را به خویشتن‌داری دعوت کردند.
تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

هراس آل سعود از پیروزی‌های یمن

اقدامات عربستانی‌ها نشان‌دهنده وحشت و بیم آن‌ها است چرا که آن‌ها می‌ترسند پیروزی یمنی‌ها در استان‌های نجران، جازان و عسیر که در گذشته بخشی از خاک یمن محسوب می‌شدند و از نظر جمعیت شناختی هم یمنی هستند، بازتاب پیدا کند و این 3 استان خواستار استقلال یا بازگشت به سرزمین مادری خود شوند. بنابراین تلاش می‌کنند زهرچشمی از مناطق مرزی یمن بگیرند که از انعکاس آن در مناطق جنوب شرقی خود استفاده کنند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

اهداف پشت پرده ترور شهید محسن فخری زاده

تحلیل‌های متفاوتی در خصوص مذاکره ایران و آمریکا وجود دارد که به احتمال بسیار زیاد رژیم اشغالگر قدس به این دلیل دست به این اقدام زده است که هزینه مذاکره را برای دولت آینده آمریکا بالا ببرد و پای آمریکا را به وسط میدان رویارویی نظامی با ایران بکشاند.
رئیس جمهور گفت: بودجه ارایه شده از سوی دولت با نگاه واقع‌بینانه نسبت به شرایط پیش‌رو در سال آینده و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و منطبق بر نیازهای جامعه و مردم تدوین و تنظیم شده است.
دیپلمات سابق در گفتگو با پرسون:

ترامپ و آخرین تلاش‌ها برای ضربه زدن به ایران

این ترورها و حملاتی که توسط ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری منافقین صورت می‌گیرد در جهت جلوگیری از پیشرفت کشور و مخدوش کردن استقلال کشور است. ترامپ در ۴ سال گذشته تمام تلاش خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی و همکاری با منافقین برای اعمال فشارهای مختلف نسبت به کشور ما انجام داده است و احساس می‌کند باید در ایام باقی مانده تا ترک کاخ سفید ضربات دیگری را به جمهوری اسلامی ایران وارد کند.
گفتگوی پرسون با عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نگاهی به ضعف‌های ساختاری و نقاط ابهام برجام

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، برجام متن ضعیفی داشت اما متأسفانه تیم مذاکره کننده دوست ندارند ضعف‌های برجام را ببینند. برجام مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد. ما به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل شروع به زیاده‌خواهی کرد و ما را تروریست خواند و تحریم‌های حقوق بشری اضافه کرد و هر روز افراد و مؤسساتی را به لیست تحریم اضافه نمود و کار را به جایی رساند که شخص رئیس جمهور گفت کار از تحریم گذشته است و وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم.
رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه رکود در بازار طلا بی سابقه بوده است گفت: کسانی که مصنوعات طلا خریداری می کنند در درازمدت دچار زیان نمی شوند.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

تهران در شرایط نارنجی/ ورود به کانال 300 نفر فوتی در روز

رییس جمهور گفت: ما به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰ نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.
سازمان آگهی های پرسون