معاون پارلمانی وزیر کشور در گفتگو با پرسون:

حمایت از خانواده‌ها و صنوف آسیب‌دیده از کرونا در دستور کار دولت

در حال حاضر ستاد ملی مبارزه با کرونا کار خود را در وزارت کشور دنبال می‌کند و یک نماینده از تمامی وزارتخانه‌ها در آن‌جا حضور دارد و بررسی‌های لازم برای ارائه تسهیلات صورت می‌گیرد و براساس این بررسی‌ها و منابعی که دولت می‌تواند تأمین کند، تصمیم‌گیری می‌کنند و مرحله به مرحله به خانواده‌ها و صنوف پرداخت می‌کنند.

محمدجواد کولیوند معاون پارلمانی وزیر کشور در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص همکاری‌های دولت و مجلس در موضوع بسته‌های حمایتی کرونا گفت: مجلس طرحی را ارائه داد که براساس آن دولت را مکلف کردند که به کالاهای اساسی یارانه پرداخت کند تا با توزیع این کالاهای اساسی به خانواده‌ها و صنوفی که از این وضعیت آسیب دیدند، کمک شود.

کولیوند ادامه داد: از طرفی دولت نیز اخیراً تصویب کرد که در 4 ماه باقیمانده سال 1399، صد هزار تومان سرانه به خانواده‌هایی که یارانه دریافت می‌کنند، پرداخت نماید.

وی افزود: در خصوص صنوفی هم که از این وضعیت ضربه خوردند و تعطیلی‌ها باعث شده است که مشتریان خود را از دست بدهند و یا موارد متعددی که نتوانستند کالای خود را وارد یا صادر کنند یا به نوعی تولیدشان گره خورده است و نتوانستند مواد اولیه وارد کنند، در مجموعه امور مالیاتی به آن‌ها کمک شود و به آن‌ها زمان داده شود یا مالیات‌شان را تقسیط کنند.

معاون پارلمانی وزیر کشور اظهار داشت: در حال حاضر ستاد ملی مبارزه با کرونا کار خود را در وزارت کشور دنبال می‌کند و یک نماینده از تمامی وزارتخانه‌ها در آن‌جا حضور دارد و بررسی‌های لازم برای ارائه تسهیلات صورت می‌گیرد و براساس این بررسی‌ها و منابعی که دولت می‌تواند تأمین کند، تصمیم‌گیری می‌کنند و مرحله به مرحله به خانواده‌ها و صنوف پرداخت می‌کنند.

محمدجواد کولیوند عنوان کرد: در این مسیر یک مانع بزرگ به نام گرانی کالا وجود دارد و مسئله‌ای که باید به آن توجه شود، گرانی است.

وی در ادامه گفت: متأسفانه وزارت صمت مدتی وزیر ثابت نداشت و با سرپرستی اداره می‌شد. در حال حاضر مدیریت قدری بهتر شده است ولی هنوز به فضای بالانسی که باید در بخش ارزاق، کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی وجود داشته باشد، نرسیده است.

کولیوند با اشاره به این‌که در حال حاضر کار به سمت خوبی در حال پیشروی است، تصریح کرد: کالاها از تولید تا مصرف بر اساس کدهای رهگیری، رهگیری می‌شوند و بسیاری از کالاهایی که در گمرکات مانده بودند با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس رسیدگی و آزاد شدند و در حال توزیع در بازار هستند.

معاون پارلمانی وزیر کشور در پایان با بیان این‌که در چند ماه گذشته به اقشار کم درآمد و قشر کارگری که روزمزد بودند و به صورت روزانه درآمد کسب می‌کردند فشار زیادی وارد شد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر از چند زاویه کارها پیش می‌رود. مجلس مصوبات و کارهای خود را با هماهنگی دولت و دولت با هماهنگی ستاد ملی کرونا انجام می‌دهند و در حقیقت کار روال اصلی و قالب خود را پیدا کرده است.

221538