گزارش و گفتگوی اختصاصی

محسن چاووشی؛ خواننده، ترانه سرا و فعال اجتماعی گفت: همیاری و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی باید به یک فرهنگ و پویش ملی تبدیل شود. گاهی یک عمل خوب می تواند یک جامعه بزرگ را از تاریکی های خودساخته رها سازد.

پرسون از شهر دباغ خانه ها گزارش می دهد؛

نگاهی به صنعت چرم همدان از دیروز تا امروز

صنعت چرم همدان از دیروز تا امروز به دلیل تغییر سبک زندگی تغییر ماهیت داده و از تولید چرم سنتی به سوی تولید مصنوعات چرمی رفته است .
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: به برکت خون شهدا و برگزاری کنگره ملی شهدای استان یزد اعطای جهیزیه ایرانی و اسلامی در استان با مشارکت نهادهای مختلف و خیرین بزرگوار توانسته حرکتی عظیم در اصلاح فرهنگ جهیزیه در یزد ایجاد کند.
وارثی از شناسایی، جذب و حمایت کودکان کار و خانواده های آن ها به صورت ارایه خدمات مددکاری و تخصیص منابع مالی و شیوه های دیگر حمایتی به جهت کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با پرسون:

تفرقه افکنان در جهان اسلام، ماموران استکبار و سرویس های جاسوسی بیگانه اند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که به دنبال پررنگ کردن اختلاف بین مسلمین هستند هرگز در قالب اسلام نمی گنجند، بلکه ماموران استکبار و سرویس های جاسوسی بیگانه هستند.
در گفت وگوی پرسون با اکبری؛ دکترای روانشناسی مطرح شد:

سرنوشت مهدکودک ها در هاله ای از ابهام

اکبری روانشناس گفت: گویا در لابه لای تغییرات غیرضروری قوانین اداری که به نوعی عادت شده، مهدکودک ها هم گم شده اند و آنانکه قبل و بعد از ابلاغ مصوبه مربوط به مهدکودک ها، هنوز در انتظار دستورالعملی مشخص جهت ثبت درخواست نشسته اند به این خلاء واقفند.

گزارش پرسون از احتمال بازگشت کرونا؛

مهمان نوازی از کرونا/ خداحافظی با پروتکل های بهداشتی

بسیاری از مردم کردستان به ویژه شهر سنندج عملا رعایت پروتکل های بهداشتی را در بحث کرونا کنار گذاشته اند و تداوم این وضعیت می تواند دوباره فاجعه کووید ـ 19 را در این استان رقم بزند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

ارائه 30 خدمت در مراکز تامین اجتماعی کردستان به صورت غیرحضوری

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان گفت: تاکنون موفق شده ایم که 30 نوع ارائه خدمات در مراکز تامین اجتماعی را به خدمات غیرحضوری تبدیل کنیم که این امر نقش مهمی در کاهش ترددها و در نیز کاهش سرایت بیماری کرونا داشته باشد.
در گفت وگوی پرسون با یکی از بادیگاردهای معروف کشور؛

بیشتر بادیگاردها، کُرد هستند

کُرد از گذشته های دور وظیفه محافظت از مرزهای ایران را برعهده داشتند و هر زمانی که کشور مورد تهاجم قرار می گرفت کُردها را برای دفاع از وطن به جنگ می بردند و در زمان جنگ تحمیلی هم مردم کُرد زبان بیشتر درگیر جنگ بودند و بیشترین ضربه را خوردند. در کُردها غیرت خاصی برای دفاع از کشور و مردم و ناموس وجود دارد و برای جان مردم ارزشش قائل هستند، برای همین اکثر بادیگاردها از مردم کُرد هستند.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی:

طرح اشتغال زایی پلدختر  در نوروز ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اشتغال زایی و استخدام نیروی بومی پلدختر با ظرفیت استخدام ۵۰۰ نیرو در مجموعه های صنعتی و عمرانی طی یک ماه اجرا خواهد شد.

گزارش پرسون از موفقیت های هنرمندان کردستان؛

جایگاه برتر جشنواره بین المللی فیلم «رشد» برای صداوسیمای کردستان

مجموعه مستند پویانمایی «زیست شناسان» کوچک به کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی و تهیه کنندگی رضا احمدیاری به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی جشنواره بین المللی فیلم «رشد» انتخاب گردید.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت وگو با پرسون:

بعد از پایان پاندمی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شود

دکتر مینو صفایی؛ مدرس دانشگاه گفت: حتی بعد از پایان رسمی پاندومی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شوند تا جایی که تاریخ زندگی اجتماعی بشر به دو دوره قبل و پس از کرونا تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های عمرانی و فرهنگی کوهدشت و رومشکان در سال ۱۴۰۰ با هدف پیشبرد برنامه توسعه کوهدشت و رومشکان تاسیس خواهند شد.

گزارش پرسون از آمارهای غیر واقعی اقتصادی دولت؛

نمک بر زخم ملت نباشید

با سخنان خود نمک بر زخم عمیق ملت نباشید. اینکه در ماه های پایانی دولت شما قرار داریم توجیه پذیر نیست که به خاطر دفاع از نداشتن کارنامه موفق، حداقل در حوزه اقتصادی چنین به شعور مردم توهین کرده و دردهای آنان را بیشتر نمایید.

بهرامی: مدیرشهرسازی منطقه 5 شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با پرسون

از خواستن تا توانستن / روایتی شنیدنی از پاکبانی که مدیر شد

مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه گفت: در هر سمت و مقام و منصبی که باشم تنها هدفم خدمت گذاری به مردم است و خواسته قلبی من این بوده است که انسان مثمر ثمری باشم چه در لباس پاکبانی و چه در مقام مدیریت تمام تلاش خود را کرده‌ام که خالصانه انجام وظیفه کنم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: اخباری که در فضای مجازی و در جامعه مبنی بر برگزار شدن سال تحصیلی آینده به صورت مجازی هیچ گونه صحتی ندارد و هیچ مرجع رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

وکیلی؛ گرافیست و مدرس نقاشی کودکان در گفت وگو با پرسون:

تصویرسازی بچه ها از روی اشعار کُردی/برگزاری نمایشگاه ملی«دنیای رنگی شعر»

گاهی اشعار کُردی را به بچه ها می دهم و آن ها تصویرسازی می کنند و فعالیت ام در همین حیطه است. من یک نمایشگاه دیگر به نام «دنیای رنگی شعر» در غرب کشور برگزار کردم که بزرگترین نمایشگاه کودک در غرب کشور اعلام شد. 1000 نقاشی در قطع A3 بود که همه را قاب گرفتم و در نمایشگاه قرار دادم.

وزیر نفت دولت دهم گفت: باید اجازه داد تا در روزهای اینده و نزدیک تر  به انتخابات ریاست جمهوری تصمیم نهائی را گرفته و به طور صریح  نظرم را اعلام کنم بنابراین الان برای طرح هر حرفی در خصوص انتخابات زود است.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه کمبود روغن در بازار نداریم گفت: احتکار خانگی باعث احساس کمبود روغن و افزایش قیمت کاذب در بازار شده است.