با گذشت 80 روز از تعلیق شهردار سابق مشهد:

فرایند انتخاب شهردار مشهد همچنان ادامه دارد

اعضای شورای شهر مشهد با گذشت بیش از 80 روز از تعلیق سید عبدالله ارجائی، شهردار سابق مشهد هنوز فردی را برای نشستن بر صندی مدیریت شهرداری مشهد انتخاب نکرده اند.
تصویر فرایند انتخاب شهردار مشهد همچنان ادامه دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، مشهدالرضا به عنوان دومین کلانشهر کشور نیاز مبرم به تعیین و تکلیف در خصوص انتخاب شهردار و شروع به کارهای جدی به منظور رفع کاستی های گذشته دارد و باید منتظر ماند تا شورای ششم دومین شهردار خود را از ابتدای شروع به کار به مردم معرفی کنند.

موس الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای شهر هفته پیش در گفتگو با رسانه ها عنوان کرده بود شهردار جدید مشهد به طور قطعی تا پایان این هفته انتخاب و جهت صدور حکم به وزارت کشور معرفی می شود.

با این حال اولین جلسه کاری اعضای شورای شهر در سال جدید در محل سالن جلسات تالار شورا مشهد برگزار شد و خروجی نهایی این جلسه نیز شهردار آینده مشهد را مشخص نکرد.

فاطمه سلیمی عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در این جلسه بنا شد تا گزینه های تصدی شهرداری مشهد روز چهارشنبه 16 فروردین با حضور در ساختمان شورا به ارائه برنامه های علمی و عملی خود در برابر اعضای شورای شهر بپردازند.

وی افزود: اعضای شورای شهر با استماع و بررسی برنامه های ارائه شده از سوی افراد منتخب ، نهایتا شهردار آینده مشهد را انتخاب خواهند کرد.

این جلسه با حواشی ای نیز مواجه بود که در این خصوص می توان به گلایه مجید طهوریان عسگری عضو شورای شهر از رفتار رئیس شورا در جلسه بررسی فرایند انتخاب شهردار مشهد اشاره کرد.

طهوریان عسگری با انتشار پیامی در فضای مجازی بیان داشت: امروز در اولین جلسه سال جدید، که با موضوع تعیین فرایند انتخاب شهردار مشهد برگزار شد، رئیس شورای شهر بدون توجه به آیین نامه داخلی، پیشنهاد اینجانب را به رای نگذاشت تا ثابت کند شورا سر ندارد، پدر ندارد.

وی این اقدام رئیس شورای شهر را خلاف قوانین صریح شورای شهر برشمرد.

479263