پرسون از خدمات ضعیف مدیریت شهری مشهد گزارش می دهد؛

فراموشی در نگهداشت یک کلانشهر

مشهد یکی از کلانشهرهای کشورمان به حساب می آید و روزانه هزاران مسافر از نقاط گوناگون نه تنها کشور بلکه سایر کشورها پذیرا است؛ اما این روزها مدیریت شهری مشهد آن طور که باید خدمات رسانی ندارد و نگهداشت این شهر به فراموشی رفته است.
تصویر فراموشی در نگهداشت یک کلانشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، خدمات رسانی در شهری مانند مشهد متفاوت تر از سایر شهرهاست؛ به واسطه حرم مطهر امام مهربانی حضرت علی بن موسی الرّضا فعالیت مدیریت شهری برای خدمات رسانی به شهروندان مشهدی و زائران دوچندان است، چرا که وسعت قابل توجهی در اطراف حرم باید همه روزه مورد نظافت قرار گیرد، همچنین خدماتی شامل حمل و نقل شبانه روزی در این شهر و از سوی دیگر اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی برای رفع سدمعبر دست فروشان و حجم وسیع کسبه وجود دارد.

اما این روزها مدیریت شهری مشهد بدون سکاندار اداره می شود و نبود شهردار در این شهر موجب کاهش خدمات رسانی شده است؛ به طوری که هنوز طرح هایی مانند استقبال از بهار نه تنها در مشهد آغاز نشده بلکه خدمات رسانی معمولی که جزو وظایف شهرداری است نیز به فراموشی سپرده شده است.

اجرا نشدن هرس درختان

طبق مشاهدات میدانی خبرنگار پرسون از بلوار جمهوری اسلامی تا فرودگاه این شهر هیچ یک از درختان مورد هرس قرار نگرفته اند و حتی بازپیرایی محوطه فضای سبز نیز صورت نگرفته است که نشان از سردرگمی مدیران فعلی است.

یکی از شهروندان مشهدی به خبرنگار ما گفت: سال گذشته این موقع تمامی درختان محور بلوار جمهوری مورد هرس قرار گرفته بود.

وی افزود: گویا شهرداری خدمات رسانی به شهر را تنها مختص به جمع آوری یک روز در میان زباله ها گذاشته است و توجه چندانی به خدمات رسانی بهتر ندارد.

این شهروند مشهدی ادامه داد: اطراف حرم امام رضا(ع) از سوی شهرداری حرم خدمات رسانی می شود و از سوی دیگر شهرداری مشهد به بلوار امام رضا(ع) توجه بیشتری می کند؛ اما در محلات حاشیه شهر خدمات رسانی بسیار ضعیف تر صورت می گیرد.

یکی دیگر از شهروندان مشهدی که در بلوار امام رضا(ع) کسب و کار دارد؛ گفت: از جداره های معابر شهر پیداست که شهرداری نه شستشویی برای جداره ها انجام می دهد نه رنگ آمیزی را اجرا کرده است.

استاندار خراسان رضوی دست به کار شود

اینکه مدیر ارشد شهرداری مشهد به هر دلیل مشغول به کار نیست و هنوز جایگزین شهردار انتصاب نشده توجیه قابل قبولی نیست چرا که کمتر از دو ماه آینده مشهد میزبان میلیون ها مسافر نوروزی خواهد بود و باید منتظر ماند دید چه اقداماتی از سوی شورای شهر، فرمانداری و استانداری انجام خواهد شد.

استاندار در شهرهایی مانند مشهد مقام بالاتری دارند که شهروندان مشهدی خواستار ورود این مقام ارشد برای خدمات رسانی بیشتر شهرداری به شهروندان هستند.

گزارش از: سیاوش پارسا

461097