گزارش و گفتگوی اختصاصی

گزارش پرسون از دهه شصتی ها؛

«نسلی» که سوخت

از اثرات مخرب ازدواج دیرهنگام می توان به اثرات روانشناختی در سطح فردی اشاره کرد که می تواند معضلاتی در محیط خانوادگی در پی داشته باشد، به عنوان مثال کاهش یا نبود حمایت های مختلف از نظر مالی، عاطفی، شناختی، انگیزشی که به دلیل به هنگام نبودن ازدواج فرد هیچگونه رغبت و اشتیاقی بین اعضای خانواده در این امر وجود ندارد اشاره کرد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی:

مطالعات ارزیابی ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه آغاز شد

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: اگرچه ‌طی سال‌های اخیر وضعیت آرتمیای دریاچه ارومیه بسیار بحرانی و نگران کننده بود خوشبختانه با آبگیری مناسب دریاچه ارومیه طی 2 سال گذشته به حالت متراکم رسیده است و در حال حاضر مطالعات ارزیابی ذخار آرتمیای دریاچه ارومیه توسط پژوهشکده آرتمیا و جانوران آبزی دانشکده ارومیه آغاز شده است.
ناگفته های ادریس دلارامی؛ کارگردان جوان سقزی فیلم «باگرو» از رنج کولبران:

ما برای ایران کولبری می کنیم اما دست گدایی به سمت غریبه ها دراز نمی کنیم

باید این نگاه را به انسان کُرد، درام‌های کُرد، مدنیت کُرد و زندگی این مردم داشته باشیم. البته اشاره کنم نه اینکه با سینماهای تهران و خارج از مرز قهر کنیم، باید سراغ آنها هم برویم تا اینکه سینمای خودمان را ثروت‌مند کنیم. اگر ما خودمان را فراموش کنیم، اولین چیزی که قربانی می‌شود فرهنگ و زندگی کردستان است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان مطرح کرد:

۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی مدارس همدان در سال جاری

مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه ۱۹۰ میلیارد تومان امسال اعتبار کل اداره نوسازی مدارس بوده است گفت: از مجموع این اعتبار ۸۲ میلیارد تومان در تعهد خیرین استان همدان است.
مدیر کل سازمان جهادکشارزی لرستان گفت: برنامه ملل متحد با هدف رشد و پیشرفت مشاغل کشاوری، توسعه باغ ها زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی و مهندسان جهاد کشاورزی به میزبانی پلدختر  به مدت شش ماه برگزار می شود.

مسوول موسسه فرهنگی آموزشی فرهنگی راهیان کوثر سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: سپاه شهدا آذربایجان‌غربی از سال ۹۷ مدارس راهیان کوثر را در استان راه‌اندازی شد و در حدود ۸۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با پرسون:

احتمال طغیان «سن غلات» در کردستان بسیار بالاست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که امسال احتمال برخورد با آن را خواهیم داشت، مسئله «سن غلات» می باشد که اگر وضعیت آب و هوایی این گونه پیش برود باید منتظر این وضعیت ناخوشایند باشیم که بی شک خسارت های زیادی به بخش کشاورزی وارد خواهد کرد.

بازار موز هم برای مشتریان و شهروندان به یک کابوس تبدیل شده است، قیمت موز با کیفیت معمولی روز گذشته 45 تا 50 هزار تومان عرضه می شد، یعنی هر عدد موز متوسط 8 هزار تومان! و به معنای بهتر هر کارگر ساختمانی با حقوق آن روزش می تواند حداکثر 12 عدد موز بخرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

فرش «بیجار» در مسیر ثبت جهانی/ امکانات لازم برای بافندگان فرش مهیاست

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حوزه دست فرش بافت شهره تولیدات کردستان به خارج از کشور رسیده است تا جایی که در مسیر ثبت جهانی فرش های «تک پود» سنندج و بیجار هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه حجم آب پشت سدهای استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 8/. درصد کاهش یافته است گفت: حجم آب پشت سدهای ۱۴ گانه آذربایجان‌غربی به 952 میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسیده در حالی که میزان آب در مدت زمان مشابه سال گذشته، 960 میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب بود.
گزارش پرسون از مدیران بی تفاوت در کردستان؛

مرغ در کردستان دوباره «پر» درآورد/ مدیران منفعل و بازار ملتهب

بازهم افزایش قیمت مرغ در استان کردستان نارضایتی جامعه را به دنبال داشت و هرازچندگاهی نوسان بازار این قلم از کالا در بازار سنندج باعث ایجاد موج های منفی می گردد.

استاندار لرستان با عنوان اینکه مناطق سیل زده و جنگی جنوب استان را حمایت خواهیم کرد، افزود: پروژه های جدید ورزشی، فرهنگی و عمرانی در مناطق سیل زده پلدختر، معمولان، کوهدشت و رومشکان کلنگ خواهد شد.

گزارش پرسون از واکنش جامعه به سخت گیری های بانکی؛

صندوق های قرض الحسنه خانگی در تقابل با بی قانونی قوانین بانکی

بانک ها به جای اینکه برای جذب بیشتر؛ مشوق هایی به مشتریان و عامه مردم ارائه دهند روز به روز قوانین را سختگیرانه تر می کنند و این امر در دراز مدت به بانک ضربه می زند و بعدا به مشتریان.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان گفت: با وجود محدودیت ها و هشدار های بهداشتی اما مردم توجه ندارند و آمار مبتلایان و فوتی ها در حال افزایش است.

فیلمی که در سی و نهمین جشنواره فجر به نمایش در آمد؛

مرثیه ای برای آوارگان

یدو فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری، نویسندگی مهین عباس‌زاده و مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح محصول سال ۱۳۹۹ است.
امام جمعه ازنا گفت: مدیران و مسئولان باید بصورت شبانه روزی کار کنند، خدمت به ملت بالاترین عبادت است. در ایام الله فجر مسئولان باید دو برابر روز های عادی کار کنند و در خدمت مردم باشند.