شهرتکانی 1401؛ دختران هنرمند مشهدی رنگ بهاری می زنند + فیلم

شهر مشهد این روزها به استقبال بهار می رود و همه در تکاپوی زیباسازی شهرند اما زیباترین صحنه این شهر حضور  دختران نقاش در این فضاسازی بهاری است.
تصویر شهرتکانی 1401؛ دختران هنرمند مشهدی رنگ بهاری می زنند + فیلم

به گزارش سایت خبری پرسون، نزدیک به یک دهه است، شهر مشهد آغازگر رسمی جدید در فضاسازی شهری در کشور شده و دلیلی برای حضور پرشور هنرمندان در آرایش شهر برای نوروز.

امسال ۲۰ طرح آذین بندی در ۱۰۰ نقطه شهر در حال اجراست و قرار است تا بهار، ۵ هزار متر مربع نقاشی دیواری سطح ۱ برای دیوارهای مرتفع و هزار و ۷۳ متر مربع سطح ۲ برای دیوارهای کوچک به سرانجام برسد.

همچنین ۱۵۰ المان بهاری توسط هنرمندان مشهدی در دست ساخت و در برخی نقاط در آخرین مراحل اجرا و نصب است.

برای شهر تکانیِ مشهد، امسال، هزاران پاکبان و هنرمند و باغبان دست در دست هم داده اند تا پس از گذر از سالهایی کرونایی و خلوت؛ امسال شهر پرنشاط به استقبال و میزبانی از زائران برود.

اما در میان حضور هنرمندانه سازندگان المان شهری و باغبان ها که شهر را گل آذین می کنند؛ امسال حضور جمعی از هنرمندان کوچک در شهر، صحنه های زیبا و پرامیدی را در برخی محلات خلق کرده است.

امسال در طراحی و نقاشی محیطی برخی محلات گروهی از بانوان و دختران هنرمند شرکت داشتند تا خط بطلانی بکشند بر آنچه از محدودیت زنان و دختران در مشهد همیشه در بوق و کرنا می شود.

حضور دخترکان شادِ هنرمند و نقاش های کوچک شهرمان، نوید سالی پر رونق و امیدبخش است.

یکی از این هنرمندان کوچک در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: مردم خیلی شگفت زده می شوند از حضور ما در پارک و می ایستند و ساعت ها خوش و بش می کنند.

وی با بیان اینکه بعضی تعجب می کنند و میپرسند چقدر جالب که به شما اجازه فعالیت دادند می افزاید: ما جمعی دوستانه هستیم که با راهنمایی معلممان در زیباسازی شهر مشارکت کردیم و حس بسیار خوبی را تجربه کردیم.

او معتقد است؛ مردم و شهروندان نیز با ما مثل دخترانشان برخورد میکنند و شادی را بخاطر حضورمان در چشمانشان می بینیم.

او در ادامه لبخند بر لب تعریف میکند؛ پیرمرد همسایه بوستان لاله به آنها سفارش کار داده تا حیاط خانه شان را مثل نیمکت ها و سکوهای پارک رنگ آمیزی کنند.

گفتنی است؛ ساخت و جانمایی ۱۳ پاویون، ۱۷ یادمان شهری و ۲۰ طرح آذین‌بندی در یکصد نقطه شهری برای نوروز در دستور کار شهرداری است.

همچنین اکران سه هزار و ۴۵۰ متر مربع بیلبورد، ۳۴ هزار متر مربع استرابورد و ۵۴ عدد قاب عکس و تزئینات شهری با ۳۰۰ هزار متر ریسه و ۲۰۰ هزار پرچم در سطح شهر از دیگر تلاش های مدیریت شهری برای نوروز ۱۴۰۱ است.

راه‌اندازی ایستگاه‌های استقبال از زائر در نیشابور، قوچان، راه‌آهن و پایانه امام رضا (ع)، ارائه خدمات رزرواسیون مراکز اقامتی از طریق ایستگاه‌های استقبال در مبادی ورودی و مراکز راهنمای زائر سطح شهر به صورت مراجعه حضوری یا اپلیکیشن، از جمله اقدامات دیگر است..

388373