پرسون از یک فعالیت عمرانی در شهر یزد گزارش می دهد؛

عملیات عمرانی در آستانه نوروز / تحول همه ساله

یزد به عنوان شهر مرکزی ایران به شمار می آید؛ این شهر به واسطه وجود مراکز دانشگاهی و مراکز گردشگری پذیرای مسافران از گوشه و کنار ایران است.
تصویر عملیات عمرانی در آستانه نوروز / تحول همه ساله

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از نعمت های شهر یزد برخورداری از حمل و نقل ریلی است به طوری که روزانه تردد حجم بالای مسافران با قطار به این شهر صورت می گیرد، تنها سه قطار مسافران یزد به تهران و سه قطار مسافران تهران به یزد را جابه جا می کند و همچنین قطارهایی از شهرهای بندرعباس و زاهدان به یزد تردد دارند؛ اما همه ساله در آستانه سال نو شهرداری شهر یزد دست به کار می شود و میدان رو به روی ایستگاه راه آهن یزد را مورد عملیات عمرانی قرار می دهد.

عملیاتی فنی و عمرانی که با هدف تردد آسوده شهروندان یزد و مسافران صورت می گیرد، در حالی که مورد نارضایتی بسیاری از عابران پیاده و سرنشینان خودروها شده است، امسال نیز شهرداری یزد آستین همت را بالا زده و همانند سال های گذشته این میدان را در آستانه نوروز که پذیرای مسافران است مورد تحول قرار داده است.

استانداری نظارت نمی کند

هر وقت مدیریت شهری در یزد تغییر پیدا می کند نخستین کاری که انجام می دهد این است که این میدان را مورد تحول قرار دهد و گویا هیچ برنامه منظم و مشخصی برای این معبر پر رفت و آمد که به نوعی ورودی شهر یزد برای مسافران به حساب می آید ندارد.

یکی از شهروندان یزدی که خود را فلاح معرفی می کند در این باره به خبرنگار پرسون گفت: میدان روبه روی ایستگاه راه آهن همه ساله مورد فعالیت عمرانی قرار می گیرد و گویا هیچ نهادی نیز بر این رفتار مدیریت شهری یزد نظارت ندارد.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که کمتر از 400 متر به این میدان ساختمان استانداری یزد قرار دارد و این نهاد بالا دستی شهرداری یزد نیز توجهی به این عملیات عمرانی که موجب نارضایتی شهروندان و مسافران می شود ندارد.

فلاح افزود: یک سال شهرداری دست به کار می شود معبر ضلع غربی میدان را فعالیت عمرانی می کند، یک سال میدان را تعریض می کند و یک سال هم آسفالت ریزی را در دستور کار قرار می دهد.

یکی دیگر از شهروندان یزد در این باره معتقد است: هر وقت مدیریت شهری در یزد تغییر پیدا می کند نخستین کاری که انجام می دهد این است که این میدان را مورد تحول قرار دهد و گویا هیچ برنامه منظم و مشخصی برای این معبر پر رفت و آمد که به نوعی ورودی شهر یزد برای مسافران به حساب می آید ندارد.

او که خود را رفیعی معرفی می کند؛ افزود: گویا شهرداری یزد در این روزهای پایانی سال به دنبال جذب اعتباراتی است که در سال جاری مورد استفاده قرار نداده است تا بتواند در سال آینده مجددا اعتبار بیشتری برای خود جذب کند.

رفیعی خاطر نشان کرد: معابر دیگر در شهر یزد هستند که چندین سال از احداث آن می گذرد و هنوز آسفالت نشده است و ساکنان آن باید از یک مسیر خاکی رفت و آمد کنند، به ویژه در محله آزاد شهر و حسن آباد که ساکنان این محله را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

قطع درخت شایع بود

در اسفندماه سال 98 نیز علی صالحی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری یزد در گفتگو با ایسنا گفته بود: چندی پیش خبری به نقل از مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد منتشر شده که ادعا دارد استاندار به همراه معاون عمرانی خود طی بازدید از میدان راه آهن یزد دستور قطع چند اصله درخت در این میدان را صادر کرده است.

وی افزود: استاندار هیچ اطلاعی از قطع درختان میدان راه‌آهن یزد نداشته و تاکنون هیچ دستوری در این خصوص صادر نکرده است.

اتمام فعالیت عمرانی تا پایان سال!

بوستان راه آهن یکی از فضاهای تفریحی قدیمی یزد هست که با بازپیرایی و زیباسازی هم جلوه زیبایی به یکی از بهترین ورودی های شهر و همچنین فضای مناسب تفریحی برای شهروندان خواهد بود.

بهمن ماه سال جاری فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد نخستین مقامی بود که از اصلاح هندسی میدان راهد‌آهن خبر داد و وعده اتمام آن را تا پایان سال عنوان کرد .

وی که در دولت قبل مدیر امور بانوان استانداری یزد را بر عهده داشت و توانست در این دوره از انتخابات شورای شهر وارد پارلمان محلی شود، گفت: رویکرد اصلی شهرداری یزد در منطقه سه مبنی بر بازپیرایی و ایجاد پارک ها، بوستان ها و فضاهای سبز جدید در محلات جدید یا محلاتی است که فاقد فضای سبز هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید و ورود مسافران از میدان راه آهن یزد، افزود: بوستان راه آهن یکی از فضاهای تفریحی قدیمی یزد هست که با بازپیرایی و زیباسازی هم جلوه زیبایی به یکی از بهترین ورودی های شهر و همچنین فضای مناسب تفریحی برای شهروندان خواهد بود.

خامسی ادامه داد: اصلاح هندسی این منطقه در دستور کار قرار گرفته است که تلاش می شود تا قبل از سال جدید این طرح به اتمام برسد.

خامسی که رویای نماینده شدن مردم یزد در مجلس شورای اسلامی را دارد به دنبال یک کارنامه درخشان از خود در این شهر است؛ چرا که وی در دوره قبل نتوانست آرای مردم این شهر را در انتخابات مجلس شورای اسلامی از آن خود کند.

اصلاح هندسی عامل فعالیت عمرانی

یکی از مشکلات این میدان این است که در همجواری میدان دیگری در مجاورت ایستگاه راه آهن قرار گرفته و به نوعی تردد در این میدان بر عکس سیار میدان هایی است که از لحاظ فنی و مهندسی ایراد و اشکالاتی داشته است.

خبرنگار پرسون برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ صالح جوکار نماینده شهر یزد رفته است، وی که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته استان یزد و همواره ارتباط خوبی با رسانه ها و مردم دارد در باره این موضوع گفت: یکی از مشکلات این میدان این است که در همجواری میدان دیگری در مجاورت ایستگاه راه آهن قرار گرفته و به نوعی تردد در این میدان بر عکس سیار میدان هایی است که از لحاظ فنی و مهندسی ایراد و اشکالاتی داشته است.

وی افزود: آن طور که بنده در جریان هستم قرار بر این شد مدیران شهری اصلاح هندسی این میدان را که یکی از مطالبات شهروندان است در دستور کار خود قرار دهند تا تردد ایمن و آسوده تری صورت گیرد.

جوکار در پاسخ به این سوال که آیا این فعالیت فنی و عمرانی تا پایان سال که ایام نوروز و حجم بالای تردد مسافران از این معبر صورت می گیرد به اتمام می رسد؟ پاسخ داد: مدیریت شهری تمامی تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد تا در ایام نوروز مورد بهره برداری قرار گیرد.

گزارشی از: سیاوش پارسا

387365