گزارش و گفتگوی اختصاصی

پرونده ویژه پرسون؛ بررسی معضل کار در سنین کم/ بخش ششم

کودکان کار غریبانه زیر تیغ ناعدالتی/ وجود بیش از 300 کودک کار در کردستان

در کردستان با توجه به آمارهای غیر رسمی حدود 300 نفر کودکار وجود دارد و شاید بیشتر از اینها باشد و با توجه به حاشیه نشینی در شهر سنندج تعداد آن نیز بیشتر شده و این هشداری است برای مسئولین و مردم می باشد.

نویسنده کتاب «عنوان ایران، تنها قربانی سیاست های آمریکا نیست» در گفت وگو با پرسون:

هدف از نوشتن این کتاب بیان تهدیدات محتمل بر علیه امنیت ملی ایران است

نویسنده کتاب «عنوان ایران، تنها قربانی سیاست های آمریکا نیست» گفت: هدف از نوشتن این کتاب بیان تهدیدات محتمل بر علیه امنیت ملی ایران می باشد.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله فجر چند طرح آموزشی کلان در سطح استان بصورت رایگان برای افراد بومی خواهیم داشت. اجرای طرح آموزش اتباع خارجی را نیز اجرایی خواهیم کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با پرسون:

زکات راهکاری سودمند در حوزه اقتصاد است/ زکات زمینه ساز تقویت بنیه اقتصادی جامعه اسلامی

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زکات راهکاری بسیار سودمند در حوزه اقتصاد است که اسلام آن را برای کمک به اقتصاد مسلمین قرار داده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پرسون قزوین:

تخم مرغ با قیمت مصوب و شکر بسته بندی مصرف خانوار به میزان نیاز عرضه می شود

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین درخصوص رفع مشکلات اخیر کمبود، بی ثباتی، افزایش و نا همسان بودن موجودی و قیمت کالاهای اساسی خبر داد؛ تخم مرغ با قیمت مصوب و شکر بسته بندی مصرف خانوار به میزان نیاز عرضه می شود و در مورد روغن نیز مساله کمبود حل شد.
آرتمیا جزء موجودات ریز دریایی از شاخه بند پایان، رده سخت پوستان و زیر رده آبشش پایان است که امروزه به عنوان یک غذای زنده ارزشمند برای تغذیه بسیاری از ماهیان پرورشی، میگو و انواع ماهیان تزیینی به ویژه در مراحل حساس لاروی در سطح وسیعی از جهان به کار برده می‌شود و آرتمیا یک گنج بی‌پایان در دل دریاچه ارومیه است که در صورت توجه مسوولان و با مدیریت اصولی می‌تواند تحولی در اقتصاد منطقه ایجاد کرده و باعث ارزآوری و درآمدزایی در کشور و منطقه شود که همچنان مورد اغفال مسوولین قرار گرفته است.
بسیاری از متولیان امر از وفور روغن در سطح بازار سخن می گویند و اعلام می دارند که با محتکران، گرانفروشان و... این ماده خوراکی به شدت برخورد می کنند ولی در این بین تاکنون کسی از جامعه ناظری در این بخش ندیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: تبعیض ها از استان بسیار است و نظارتی هم بر این موضوع نیست. اما با این حال اتفاقات هنری خوبی را در بروجرد رقم زده ایم. که مهم ترین آنها اکران  جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار در سینما فلسطین شهرستان بروجرد است.

استاندار لرستان در گفت وگو با پرسون:

برخی از پروژه های عمرانی لرستان بازخورد ندارند

استاندار لرستان گفت: نیمی از پروژه های لرستان با بی فکری و بی برنامگی گلنک خورده اند و فکری برای بازدهی و درآمد آنها نشده است. پروژه های عمرانی پر خرج باری بر دوش استانداری شده اند. مدیران قبلی نهاد راه و شهرسازی و استانداری را با چالش بزرگی روبرو کرده اند.

پرسون از فعالیت متکدیان در کردستان گزارش می دهد؛

«تکدی گری» در بستر سرد خیابان های شهر

با وجود اینکه شاهد سرمای شدید در این کردستان هستیم، ولی متکدیان همچنان دست از تکدی گری بر نمی دارند.

صادقیان با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن نیز تصریح کرد: در استان یزد12هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده که برای 8هزارنفر تامین زمین انجام و برای 10هزار نفر پیامک ارسال که با اقدامات در حال انجام امیدواریم  امکان تامین زمین برای تمام 12هزار نفر در استان فراهم شود.
مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان گفت: برای جبران خسارات باشگاه داران استان با بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم چراکه تسهیلات ناچیز دولت نمی تواند این حجم از خسارات مالی را جبران کند.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر استان یزددر گفت و گو با پرسون:؛

راهپیمایی 22 بهمن در یزد به صورت خودرویی و موتوری برگزار می شود

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر استان یزدگفت: انچه در برای روز جشن پیروزی انقلاب اسلامی مدنظر است راهپیمایی به صورت خودرویی و موتوری است که در یکی از بلوارهای بزرگ یزد برگزار می شود که موارد ایمنی و امنیتی آن هم باید با کمک دستگاه های نظامی و انتظامی تامین شود.
شهردار توپ آغاج گفت: در بحث خدمات شهری و عمرانی کارهای بسیار خوبی در این مدت در شهر توپ آغاج انجام گرفته است و روند انجام پروژه های عمرانی در آینده سرعت بیشتری به خود خواهند گرفت.

در این روزها پیدا کردن یک بطری روغن برای هرکسی به نوعی یک پیروزی و فتح بزرگ است ولی مسئولان همواره می گویند در بازار می توان به وفور روغن پیدا کرد و خرید. حال منظور مسئولان روغن خوراکی است یا روغن موتور و.....

مدیرکل اداره بازرگانی لرستان در گفت وگو با پرسون:

کمبود روغن نداریم، ضعف مدیریتی و احتکار عمده فروشان روغن را نایاب کرده است

مدیر کل اداره بازرگانی لرستان گفت: عمده فروشان و انبار داران احتکار می کنند. مدیران نظارتی اصناف نیز صلاحیت رصد بازار را ندارند. در لرستان کمبود روغن نداریم. هجوم مردم به فروشگاه ها برای خرید روغن باعث بهم خوردن بازار این کالا و افزایش قیمت شده است.

مدیر اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت وگو با پرسون:

23 مورد مسمومیت بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در کردستان/ 2 نفر در بیجار جان باختند

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای زمستان سالجاری تاکنون 23 مورد گزارش مسمومیت به علت استنشاق گاز مونوکسیدکربن در سطح استان کردستان داشته ایم که متاسفانه در این حوادث 2 شهروند بیجاری جان خود را از دست داده اند.

نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی:

روستاهای لرستان می توانند همیار اقتصاد استان باشند

نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید از روستا ها غافل شد. زندگی عشایری مردم این منطقه و آداب و رسوم ناب لرستان برای هر گردشگری جذاب است. روستا های لرستان می توانند چرخ اقتصادی استان را به حرکت دربیاورند.

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: سیستم بساز و بفر‌وشی درایران تیشه به ریشه کیفیت ساخت و قیمت های بازار ملک زده است. بساز و بفروش ها بازار املاک را دچار نوسان کرده اند. باید در برنامه خرید و فروش  مسکن و سیستم اجاره نشینی بازنگری شود.

گزارش اختصاصی پرسون؛

خودکشی، این بار با طعم گیلاس!

حمام پر از بخار شده بود و یک بدن نیمه‌جان روی کف آن پهن بود. صدای دوش آب دقیقه‌های پیاپی به گوش مرد خانه می‌رسید. با این حال، شیوا این صدا را نمی‌شنید؛ چون جریان خون او کُند شده بود و بر اثر خوردن 40 عدد قرص «آلمپرازولام» قدرت شنوایی‌اش مختل شده بود. بر بافت‌های مغزش اثر گذاشته بود. حتی وقتی یک ساعت بعد، او را سوار آمبولانس کردند هم، هیچ کدام از حواس پنج‌گانه‌اش به خوبی کار نمی‌کرد. در همان لحظه‌ها، احساسی در مرز میان هوشیاری و خواب داشت. می‌خواست به زندگی‌اش پایان دهد.