آموزش مهارت آموزی به 110 هزار نفر در فارس

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ فارس گفت: بیش از 110 هزار نفر آموزش فنی و حرفه‌ای را سال‌ گذشته در‌ استان فارس فرا گرفتند.
تصویر آموزش مهارت آموزی به 110 هزار نفر در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: در راستای افزایش مهارت‌ آموزی به هنر جویان در سال گذشته 110 هزار نفر در استان فارس آموزش مهارت‌‌های فنی را فراگرفتند.

رهام کیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: خوشه اصلی صنعت، خدمات کشاورزی، فرهنگ و هنر در 2 بخش دولتی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز در بخش خصوصی شامل آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد ازجمله ارائه خدمات آموزشی است.

وی در پاسخ به سؤال مبنی بر شاخص‌های آموزش از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ، گفت: شاخص نفر ساعت در سال گذشته نسبت به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به میزان 11 میلیون و 634 هزار و 30 نفر ساعت در بخش خصوصی و 9 میلیون و 179 هزار و 448 نفر ساعت در بخش دولتی در دانشگاه، صنایع، صنوف، پادگان‌ها، مراکز بین کارگاهی، روستائیان، عشایر، زندان‌ها و نیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس در مورد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فارس افزود: تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان‌های استان فارس در بخش خواهران و برادران 55 مرکز به همراه هزار و 144 کارگاه آموزش مهارتی و با استفاده از ظرفیت بیش از 311 مربی مجرب و خبره مشغول ارائه خدمات آموزشی و مهارتی هستند.

کیایی در پاسخ به سؤال برنامه‌های سال جاری بیان داشت: در سال جاری بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده‌است به توان چتر آموزش‌های مهارتی را همراه با افزایش سطح عدالت آموزشی در استان گسترده تا بهترین بستر را برای کیفیت‌ بخشی به تولید در قالب توانمندسازی نیروی کار ماهر که یکی از اهداف استانداری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است عملیاتی و اجرایی شود.

وی در مورد استفاده از ظرفیت خیران مهارتی در تقویت بخش خصوصی اضافه کرد: تقویت بخش خصوصی به‌ عنوان راهبرد در سال جاری مورد توجه این سازمان قرار دارد و این روند همچنان ادامه دارد.

این مسئول ابراز داشت: افتتاح فاز نخست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و اجرای فاز دوم توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خیر ساز در سال گذشته به توان در راستای تحقق توسعه آموزش‌های مهارتی در این استان از ظرفیت‌های خیران استفاده بهینه شود.

کیایی در مورد تعداد صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد در سال گذشته اظهارداشت: مجوز صدور تأسیس آموزشگاه‌های آزاد سال گذشته به میزان 64 درصد نسبت به سال هزار و 400 افزایش داشته که در این مورد با هدف حمایت از بخش خصوصی در سال جاری به توفیقات قابل ‌توجهی دست یافته‌ایم.

وی در راستای موفقیت‌های این اداره کل در مسابقات علمی مهارتی خاطرنشان کرد: اخذ مدال طلا یک مدال طلا، 2 برنز 3 دیپلم افتخار در برگزاری بیستمین دوره سراسری مسابقات ملی مهارت در 4 رشته در شیراز از دیگر عملکرد این اداره کل است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس در پاسخ به مشاغل آینده و نیز توسعه زیرساخت‌های آموزش‌های مهارتی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک دهه پروژه‌های عمرانی استان فارس بر ریل تأمین اعتبار و اجرای فاز‌های تکمیلی قرارگرفته و اجرای فازِ دوم مرکز تخصصی آموزش هتلداری، گردشگری شیراز، مرکز سنجش مهارت این شهرستان، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های گراش، مهر و استهبان از دیگر برنامه‌های اجرایی و عملیاتی این اداره کل است.

کیایی بیان داشت: اداره کل آموز فنی و حرفه‌ای استان فارس در بخش دولتی و خصوصی بستری مطمئن برای تمامی هم استانی‌ها با موضوع مهارت‌آموزی و ورود به فرصت‌های شغلی پایدار در سطح کشور و خارج از کشور است.

485211