گزارش و گفتگوی اختصاصی

کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر در گفت‌وگو با پرسون:

قرعه ما گروه مرگ است/ به جز« ساکت» هیچ مدیری سراغی از ما نگرفت!

کایپتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان اعتقاد دارد که در صورت فراهم شدن امکانات، تیم ملی کشورمان می تواند روی سکوی مسابقات پارالمپیک قرار بگیرد.

محمدرضا هاشمیان و داود پیام طبرسی دو پزشک معروف این روزهای کرونایی در ایران هستند که مواضع و انتقادات آنها از مدیریت ویروس کرونا در روزهای پایانی عمر دولت به یک جنجال تبدیل شده است. 
درست است که کشورمان از نعمت نفت برخوردار است، اما به دلیل قرار گرفتن درآمد نفتی در بودجه دولت این موضوع در زمینه تحریم های نفتی به شکل مستقیم به تمامی قسمت های اقتصاد ایران ضربه وارد می کند.
کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

آمریکا امنیت افغانستان را فدای منافع خود کرد

طالبان از ابتدا معتقد بود که قدرت از لوله تفنگ بیرون می‌آید و آمریکایی‌ها نیز صحنه را برای طالبان خالی کردند. آمریکایی‌ها آمده بودند که امنیت را برای افغانستان به ارمغان بیاورند اما وقتی دیدند منافع‌شان اقتضا نمی‌کند به راحتی افغانستان را رها کردند.
پرسون گزارش می‌دهد؛

بررسی ابعاد بحران در لبنان

لبنان درگیر ابعاد مختلفی از بحران‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که کمبود سوخت و صف‌های طولانی در جایگاه‌ها وضعیت نامطلوب این کشور را تشدید کرده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقد به بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی نیستیم؛ اما تنبلی‌ها و خودتحریمی‌ها در دولت روحانی نقش ممتازی در شرایط و چالش‌های امروز کشور دارد.
«پرسون» از سقط جنین های غیرقانونی می گوید:

برزخ مادرانگی؛ ویار بعد کورتاژ

مسئله سقط جنین مسئله ای مشترک در همه کشورهاست. در ایران، وجود شرایط بسیار خاص همچون بیماری جنین، خطر مرگ برای مادر و... می تواند مجوز سقط قانونی را فراهم کند. اما اگر یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که جنینی در بطن خود دارید و تصمیم بگیرید که با سقط کردنش، این مشکل را حل می کنید، چه؟ آیا می توانید؟ می دانید که آنهایی که با چنین مشکلی رو به رومی شوند و به هر دلیلی نمی توانند آن فرزند را بپذیرند، چکار می کنند؟
تعاونی ها نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند، چرا که سرمایه این مجموعه ها متشکل از اندک سرمایه جمعی صورت می گیرد و یک بنگاه اقتصادی را فراهم می کند، بعدازپیروزی انقلاب اسلامی نگاه قابل توجهی به فعالیت تعاونی ها صورت گرفته به طوری که تعاونی ها در حوزه های شامل مسکن سازی، فروشگاه، تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و...، روی آوردند.
پرسون از یک محله ترسناک در دل پایتخت گزارش می دهد؛

ساختمان های امن برای حضور معتادان/ ورود ممنوع؛ احتمال حمل سگ های نگهبان

محله بلورسازی معروف به محله هشتم در محدوده شهرداری منطقه 17 در جنوب پایتخت قرار دارد، در همجواری این محله چندین ساختمان سه طبقه با نمای آجر قرمز رنگ در محوطه زمین بایر چند هزار متری قرار دارد که چند سالی است به حال خود رها شده و محلی امن برای متخلفان شده است.
صنعت گردشگری از مهم ترین صنایع پول ساز این روزهای جوامع به شمار می رود، از همین رو در کشور ما نیز به دلیل ویژگی هایی مانند آثار باستانی و طبیعی که دارد اقدامات ارزنده ای در حوزه جذب گردشگری شده است.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص وقوع خرابکاری در مراکز هسته‌ای ایران گفت: فرد نفوذی ظاهر غیرمعمولی ندارد. وی مانند یک آفتاب پرست خود را هماهنگ با محیط می‌کند و همچنین مثل خفاش شب در تاریکی نفوذ کرده و به مکان‌های غیرقابل تصور ضربه‌ می‌زند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس توجه خوبی به نوسازی ناوگان داشته تا خودرو مورد نیاز حمل و نقل جاده‌ای تأمین شود. طبق بودجه سال 1400 نیز واردات خودروهای تا سه سال کارکرد تسهیل می‌شود.
واکاوی«پرسون» از یک بام و دو هوای مسئولین حوزه سلامت؛

در چالش سفرهای از روی اجبار؛ صحبت های مسئولان علاج درد مردم نیست!

یکی از اتفاقات اخیر که تاثیر بسیاری در ناامیدی مردم از مسئولان حوزه سامت کشور داشته است، عدم برنامه ریزی موفق در واکسیناسیون دوز دوم افراد کهنسال بوده که مردم را دچار زحمات متعدد انداخته است. حال با این تفاسیر، به نظر می رسد مردم از بازارهای سیاه و رفتن به کشورهای همسایه ای چون ترکیه و ارمنستان، می خواهند وقت تلف شده خود را ترمیم بخشند.
برخی نمایندگان مجلس نیز در گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مهم در دولت رئیسی هستند؛ این در حالی است که آنها با رأی مردم برای قانون‌گذاری انتخاب شده اند و بسیاری از افراد جایگزین آنها برای خدمت در دولت وجود دارد.
در چند سال اخیر حضور معتادان متجاهر در دل تهران در محله های شوش، مولوی و هرندی به قدری پررنگ شده که صدای شهروندان و کسبه ساکن در این محلات را در آورده است؛ گرچه مقامات مسئول در نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و....تلاش هایی برای حذف این معضل اجتماعی کرده اند؛ اما همچنان بساط آنها برقرار است.
پرسون گزارش می‌دهد؛

آیا تور واکسن کرونا صحت دارد؟

سفر و تجمع خود از عوامل ابتلا به ویروس کرونا است و در این میان شاهد سفر به خارج از کشور برای دریافت واکسن کرونا هستیم. 
رضوانی در گفت‌و‌گو با پرسون تأکید کرد؛

نقش و اهمیت انتخاب وزیر صمت در دولت جدید

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیسی باید بلافاصله بعد از تشکیل کابینه، آثاری از اعمال مدیریت صحیح و جهادی را به مردم نشان دهد.
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است وزیر فعلی با بی تدبیری در دولت تدبیر و امید باشگاه های سرخابی را به حاشیه برده است.