اخبار منتخب استان‌ها

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید با کرونا زندگی کنیم تا از وضعیت قرمز پر خطر خارج شویم. این یک بحران جهانی است هیچ ملتی کشور خود را تعطیل نمی کند مهم این است که پروتکل های بهداشتی رعایت شود.


 فرماندار هرسین گفت: دعوت کنندگان به تجمع و مدیران کانال های فاتحه خوانی متخلف تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند، همچنین بازار هرسین جهت حفظ سلامت جان مردم تعطیل شد.

یادداشت/آنچه طی سالیان اخیر سبب افت و عقب ماندگی فوتبال کشور شده، به طور مستقیم یا غیرمستقیم ریشه در ضعف و ناکارآمدی مدیرانی داشته که فوتبالی نبوده و از جاهای دیگری به این عرصه ورود کرده اند. افرادی که بعضا با اصول اولیه مدیریت بیگانه بوده و هیچ گاه نیز سعی نکرده اند در این زمینه تحصیلات آکادمیک داشته و حتی از اهالی فوتبال و پیشکسوتان باتجربه در کنار خود استفاده کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا در روزهای اخیر همه ظرفیت مراکز درمانی تامین اجتماعی استان کرمانشاه تکمیل شده است.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

افراد مشکوک به کرونا در اتاق های جدا قرنطینه می شوند

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در راستای حفظ سلامت و مقابله با شیوع ویروس کرونا، ضمن تب سنجی و سنجش سطح اکسیژن، دانشجویان مستقر در خوابگاه ها به صورت مستمر غربالگری شده و افراد مشکوک در اتاق های جداگانه ای تا زمان بهبود کامل قرنطینه و ایزوله می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جان باختگان کرونای استان به ١٩٤نفر خبر داد و گفت: طی ٢٤ ساعت گذشته ٤ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

چهار شهر استان مرکزی در ایستگاه بحرانی کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وضعیت استان مرکزی در شیوع ویروس کرونا قرمز است اما چهار شهرستان اراک، دلیجان، فراهان و شازند شرایط بحرانی دارند و میزان ابتلا و مرگ و میر در آن‌ها تامل برانگیز است
وضعیت بازار در کشور ایران؛ بویژه در 2 سال اخیر آدم را یاد قصه اصحاب کهف می اندازد. با این تفاوت که آنها پس از سیصد سال، فقط یک بار، شاهد تغییر محسوس در بازار و جامعه شده اند ولی مردم ایران هر صبح که از خواب بیدار می شوند متوجه می شنود چقدر قیمت اجناس مختلف در مقایسه با روز گذشته، افزایش یافته است و از این رو؛ هر روز این بخش از تغییر قیمت کالاها در بازار در قصه مردان آنجلس برای ما تکرار می شود و شاید بتوان بر هموطنان ما در دوره دوم مسئولیت آقای روحانی در مسند ریاست جمهوری؛ لقب مردان اینجلس را گذاشت.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت:

رنج "انبوه گیلانی" در فقر بسته‌بندی‌های شیک

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: بسته‌بندی مدرن و شیک موجب می‌شود، ارزش افزوده بالای تولید انار به باغداران برگردد، این در حالیست که این محصول هم اکنون از فقر بسته‌بندی رنج می‌برد.
‍ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد:

خدمت ۷۰۰ نفر در راهدارخانه های استان/ ذخیره ۴۵ هزار تن شن و نمک برای بارشهای زمستان پیش رو

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی ۳۵ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار برای زمستان امسال، گفت: در مجموع ۷۰۰ راهداری در تمام فصول استراحت ندارد 700 نفر در قالب اکیپ‌های مختلف در این راهدارخانه‌ها آماده هستند.

رئیس امور ارزیابی سازمان برنامه و بودجه:

طرح‌های عمرانی نیمه‎‌تمام در کشور اولویت‌بندی می‌شود

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به شناسایی طرح‌های عمرانی اولویت‌ دار و قابل اتمام، گفت: تزریق منابع مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار دارد.

طی ۲۴ ساعت گذشته در مازندران ثبت شد؛

بستری شدن ۷۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در مازندران

هوا رو به سردی گذاشته و اکنون تعداد مبتلایان به کرونا به دلیل برودت هوا و رعایت نکردن درست پروتکل های بهداشتی هرروز بیشتر می شود به طوری که در مازندران اکنون ۷۱۷ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری هستند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: قرارگاه خاتم الانبیا که بنا است در ۵ منطقه پروژه بزرگ محرومیت زدایی را اجرا کند و شهردار اهواز، مسئولان و شهرداران مناطق ۸ گانه اهواز نیز پای کار هستند تا در این مناطق، با کمک دستگاه‌ها، صنایع، سپاه و ارتش به حل مشکلات اولویت دار بپردازند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر به دنبال انجام آزمایش ها و غربالگری های گسترده کرونایی در قزوین هستیم اما برای نتیجه بخش بودن غربالگیری نیاز به محدویت های بیشتر در جهت قرنطینه کردن افراد است.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر، با اشاره به روند پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، گفت: از یک‌هزار و ۵۴ میلیارد ریال اعتبارات مصوب استان بوشهر تاکنون ۴۰ درصد آن معادل ۴۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.