اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس خاطر نشان کرد: در کشور یک سیستم یکپارچه دولت الکترونیک وجود ندارد و دولت الکترونیک به صورت واقعی اجرا نمی‌شود؛ بخشی از خدمات دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی انجام‌ می‌شود و بخشی از خدمات نه، و مردم برای دریافت خدمات همچنان ناگزیر از مراجعه حضوری با دستگاه‌ها هستند.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

آغاز طرح پاییزه کتاب از ۵ آبانماه در فارس

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز ثبت‌نام طرح پائیزه کتاب خبر داد و یادآور شد که کتابفروشی‌ها می‌توانند از ۵ آبان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز اعلام کرد:

تجهیز یک پل به حس‌گرهای هوشمند در شیراز تا پایان امسال

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز گفت: مطالعات امکان‌سنجی توسعه نرم‌افزار، به‌منظور ارتباط به‌هنگام با تجهیزات هوشمند قابل نصب روی پل‌ها انجام شده و تا پایان سال دست کم یک پل برای ثبت ترددهای غیرمجاز وزنی، لرزه‌نگاری و دیگر خدمات هوشمند به حس‌گرهای هوشمند مجهز خواهد شد.
رئیس هیئت جودوی فارس عنوان کرد:

لغو مجوز اردوهای استانی جودو

رئیس هیئت جودوی فارس گفت: هنوز مجوزی برای تمرینات این رشته ورزشی صادر نشده و آن مجوزی هم که مدتی برای اردوهای استانی صادر شده بود، با شرایطی که اخیرا پیش آمد، لغو شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: زمین لرزه نوبران هیچگونه خسارت مالی و جانی نداشته است و ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در آماده باش کامل به سر می برد.


خیابان طالقانی یکی از معبرهای دلنشین و زیبای شیراز است؛ خیابانی که در هر طرف آن ساختمان‌های قرار دارد پُر از خاطرات تاریخی، از باغ موزه پارس تا کتابخانه شهید دستغیب در این سو و مغازه‌ها و ساختمان بانک و اولین ساختمان‌های ۲ طبقه تراس دار، در آن سو؛ اما در میانه‌ی این خیابان نه چندان طولانی، اندکی بالاتر از حمام وکیل، عمارت فراموش شده‌ای قرار دارد که با یک در دو لنگه‌ به پیاده رو وصل می‌شود؛ بنایی که با قدمتی قریب به یک قرن، با وجود اهمیت کاربری تاریخی‌اش، زیر غبار سنگین بی‌تفاوتی‌ها و در انتهای هفت پیچ بروکراسی‌های اداری و در سایه تعلل و سهل‌انگاری‌ها، آخرین روزهای حیاتش را طی می‌کند.
سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس اعلام کرد:

رهایی قاتل از مجازات اعدام در شیراز

سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس ار تلاش و میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف شعبه 76 شیراز، برای رضایت اولیای دم در یک پرونده قتل خبر داد.
طی ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاد؛

ثبت ۳۱۲ مورد مثبت سرپایی و ۶ فوتی در زنجان

طبق آمار، در استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ مورد مثبت بستری و ۳۱۲ مورد مثبت سرپایی از لحاظ آزمایشگاهی و فوت ۶ بیمار کرونایی ثبت شد.
مدیر کل فرودگاه های استان یزد، با اشاره به این مطلب که با توجه به  اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ورود به ترمینال پروازهای فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد بدون ماسک ممنوع است گفت: از مسافران، پرسنل و مشایعت کنندگان درخواست می شود، قبل از ورود به ترمینال نسبت به استفاده از ماسک اقدام کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

۳۱ تاجر چهارمحال و بختیاری بدهی ارزی خود را تسویه کردند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع بدهی ارزی صادرکنندگان استان ۱۴۰ میلیون یورو است که تاکنون ۶۰ میلیون یورو آن تسویه شده و ۸۰ میلیون یورو آن هم در دست اقدام است.
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:

صادرات 141 هزارتن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: 141 هزار و 390 هزار تن کالای ایرانی در 7 ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.