عضو شورای شهر: احداث پل دهم اهواز به عنوان طرحی ملی پیگیری شود

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به نیاز این شهر به احداث پل دهم گفت: پیگیری برای احداث پل دهم اهواز به عنوان طرحی ملی و با استفاده از ردیف اعتبارات ملی باید به صورت جدی در دستور کار باشد. احداث پل دهم اهواز و جا به جایی بار ترافیکی از روی پل های کنونی فرصت را برای ترمیم پل های روی رودخانه کارون به ویژه "پل معلق" این شهر فراهم می کند.
تصویر عضو شورای شهر: احداث پل دهم اهواز به عنوان طرحی ملی پیگیری شود

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد سراج روز دوشنبه در هشتاد و هشتمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، با بیان اینکه ساخت هر پل جدید به اعتبار مالی بسیار سنگین نیاز دارد گفت: سال ها نسبت به پل های شهری اهواز هم از نظر سازه ای و هم تعریض بی توجهی شده است.

وی گفت: احداث پل دهم اهواز و جا به جایی بار ترافیکی از روی پل های کنونی فرصت را برای ترمیم پل های روی رودخانه کارون به ویژه "پل معلق" این شهر فراهم می کند.

سراج با بیان اینکه قطار شهری اهواز یکی از مطالبات جدی اهواز است گفت: اراده جدی برای حل مشکل قطار شهری این کلانشهر وجود دارد ضمن اینکه در بودجه سال جاری شهرداری نیز پنج هزار میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت برای تکمیل مترو این شهر در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای رییس جمهور ادامه داد: یکی از مطالبات جدی از رییس جمهور در این سفر باید کمک جدی دولت برای بهره برداری از قطار شهری اهواز باشد.

سراج با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در کلانشهر اهواز از جمله در اتوبوس، تاکسی و مترو دچار چالش است افزود: شهرداری اهواز در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی طی ماه های اخیر اقدام های مهمی انجام داده است ولی باید تمام رسته های ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و تاکسی به طور همزمان برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه لوکوموتیو قطار شهری باید در اهواز به راه افتد ادامه داد: شرکتی که سال های متولی قطار شهری اهواز بوده است باید خسارت تاخیر در عمل به تعهدات خود را پرداخت کند.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غرب اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به ۲ گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

خط ۲ قطار شهری اهواز نیز با ۲۰ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می یابد. کلیات این خط در سال ۱۳۸۸ در شورای عالی ترافیک تصویب و گام مطالعات آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است اما با تاخیر طولانی در خط یک این پروژه، معلوم نیست شهروندان تا چند سال دیگر باید منتظر باشند تا خط دوم مترو اهواز هم به بهره برداری برسد. عملیات اجرایی مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه پس از گذشت حدود۱۵ سال هنوز کمتر از ۳۰ درصد است.

منبع:ایرنا

442717