مه گرفتگی شدید در اغلب محورهای استان مرکزی

رئیس پلیس راه استان از مه گرفتگی شدید در اغلب محورهای ارتباطی و لغزندگی در این جاده ها خبر داد.
تصویر مه گرفتگی شدید در اغلب محورهای استان مرکزی

به گزارش سایت خبری پرسون،سرهنگ "محمد پورشمس" با اشاره به مه گرفتگی در اغلب نقاط استان اظهار کرد: به دلیل بارش باران و کاهش دما، سطح بیشتر محورهای مواصلاتی لغزنده است و همراه داشتن لوازم ایمنی از سوی رانندگان الزامی است.

وی ضمن توصیه به تمامی رانندگان به منظور رعایت سرعت مطمئنه خاطرنشان کرد: رانندگان به هنگام تردد در سطح محورهای لغزنده، به منظور پیشگیری از لغزندگی وسیله نقلیه خود، از ترمزهای ناگهانی استفاده نکنند، زیرا این کار باعث وقوع حوادث ناگوار رانندگی خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان مرکزی افزود: لازم است رانندگان به هنگام سُر خوردن خودرو، فرمان را به همان جهت لغزندگی نگه داشته و با گرفتن و آزاد کردن متناوب و آرام ترمز، حرکت خودروی خود را کنترل کنند.

سرهنگ پور شمس یادآور شد: سرعت مطمئنه تنها به سرعت مجاز در جاده مربوط نمی شود بلکه گاهی بسیار کمتر از آن نیز هست و سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که راننده بتواند در آن سرعت، وسیله نقلیه خود را به آسانی و به درستی کنترل و فاصله طولی مناسب با دیگر وسایل نقلیه را نیز رعایت کند.

به نقل از پلیس، وی در پایان با تاکید بر اینکه تجهیزاتی مانند برف پاک کن و وسایل گرمایشی از ضروریات رانندگی در شرایط بارانی است، از رانندگان خواست تا در شرایط ناپایدار آب و هوایی، با شیشه بخار گرفته رانندگی نکرده و همواره در هنگام رانندگی در چنین شرایطی، به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران نیز توجه داشته باشند و در هنگام عبور از کنار آنها، سرعت خود را کاهش دهند.

منبع:ایسنا

442657