اخبار منتخب استان‌ها

طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

قاتل زنجیره ای7 کرمانشاهی را به کام مرگ کشاند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 112 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده است.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد؛

بازگشت ۱۰۷ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ارزیابی اتاق بازرگانی کشور، گفت: بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی کشور به عنوان یک نهاد مستقل، آذربایجان غربی در ۶ ماهه اول امسال رتبه نخست بهبود محیط فضای کسب و کار در کشور را به خود اختصاص داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه درآمد وقف طی چند دهه گذشته به شدت کاهش یافته است، گفت: احیای موقوفات و فرهنگ وقف، نیازمند یک حرکت جدی و جهادی است.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان استان یزد:

نان در یزد گران می شود

پیروزی‌فر رئیس اتحادیه صنف نانوایان استان یزد، از افزایش 25 درصدی قیمت نان در یزد خبر داد و گفت: در روزهای آینده قیمت مصوب اعلام خواهد شد.
پزشک متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد:

گستردگی دامنه‌ی علائم بیماری کرونا

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی علوم پزشکی شیراز توضیح داد: اینکه علائم بیماری در یک فرد بیمار، در صورت انتقال آن به فرد دیگری، عینا در بیمار دوم مشاهده شود صحیح نیست؛ کووید ۱۹ امکان دارد در بدن هر فرد، علائمی مشابه دیگران یا نشانه‌هایی خاص همان فرد بروز دهد؛ مثلا امکان دارد ویروس حتی در بدن یک فرد سالمند، منجر به بروز تب هم نشود و علامت یا نشانه‌های دیگری داشته باشد.
مسئول واحد امور دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، عنوان کرد:

هویت‌گذاری دام، زیربنای توسعه صنعت دامپروری

مسئول واحد امور دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان این‌که هویت‌گذاری دام مبنای توسعه صنعت دامپروری است افزود: تهیه آماردقیق و تامین نیازهای صنعت دامپروری به واکسن و دارو از مزایای طرح هویت‌گذاری دام است.
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، از اجرای پروژه موزه سبز، در راستای ارزیابی شرایط محیطی موزه‌های این استان خبر داد.
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به تشدید نظارت های بهداشتی در شرایط کرونایی، گفت : در این زمینه ۳۰۰ واحد صنفی و خدماتی این شهرستان اخطاریه تعطیلی دریافت کردند.
امسال برداشت ۱۲ هزار تن زیتون از بیش از پنج هزار هکتار باغ‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

وسعت باغ‌های زیتون استان سمنان پنج هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این وسعت چهارهزار و ۳۵۰ هکتار بارور و بقیه نهال است.

عملکرد برداشت زیتون در باغ‌های استان سمنان در حدود یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است که از لحاظ عملکرد در واحد سطح، جزو استان‌های برتر کشور است.
نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان یزد تصریح کرد: طی هفته جاری ۲۷۶ دوچرخه اشتراکی هوشمند در ۱۰ ایستگاه دوچرخه وارد شبکه حمل و نقل عمومی شهردوچرخه ها می شوند و در صورت استقبال شهروندان، این تعداد افزایش خواهد یافت.
استاندار فارس گفت: این استان در زمینه آبخیزداری به شدت نیازمند توجه است و بیش از سد سازی می‌توان آبخیزداری را ترویج کرد که البته این مهم نیازمند تلاش مجمع نمایندگان فارس هم هست.
طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

کرونا قاتل جان 8 کرمانشاهی شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 212 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده است که از این تعداد، تست 83 نفر مثبت اعلام شد.
مدیرکل فاوای فارس اعلام کرد:

اتصال چهار روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس از اتصال چهار روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: این اتصال با شبکه پهن باند ارتباطی از طریق ارتقای سایت‌های تلفن همراه در دستور کار قرار گرفت.
بیش از 98 درصد زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود اما کاهش قیمت و توقف صادرات، زرشکاران استان را نگران کرده است، محصول پارسال روی دستشان مانده و محلی برای نگهداری محصول جدید ندارند.