اخبار منتخب استان‌ها

انتقاد امام جمعه یزد از گرانی های افسار گسیخته؛

هر صنفی به هر نحوی که خود تشخیص می‌دهد، اجناس را گران می‌کند

امام جمعه یزد تصریح کرد: این گرانی‌ها افسارگسیخته است و دولت هم آنچنان که باید و شاید نظارت ندارد؛ هر صنفی به هر نحوی که خود تشخیص می‌دهد، اجناس را گران می‌کند و چون می دانند نظارت‌ها جدی نیست و کاری با آنها ندارند، هر طور که دوست دارند عمل می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از انعقاد قرار‌داد ۲۰۰ هکتار کشت چغندر قند پاییزه در قیروکارزین خبرداد و افزود: زمان کاشت بهینه برای‌ چغندرکاران تا اوایل آذرماه است.
جانشین ستاد استانی کرونا در یزد گفت: تنها دغدغه و نگرانی ما کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی است چرا که کادر درمان ثابت بوده و فی الحال از نظر روحی و جسمی خسته شده ضمن اینکه بخشی نیز به دلیل ابتلای به این بیماری از چرخه خدمت رسانی خارج شده است.
بیماران جدید البرز بد حال تر هستند؛

بستری 105 بیمار جدید کرونایی در البرز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در 24 ساعت گذشته ۱۰۵ بیمار با علائم کووید ۱۹، در مراکز درمانی استان بستری شده اند.
رئیس اداره امور اوقافی و ثبتی اوقاف استان قم گفت: 22 مورد موقوفه درمانی در قم وجود دارد که برخی از آنها موقوفات انتفاعی و بقیه به صورت استیجاری در اختیار علوم پزشکی هستند.
۱۲۰ میلیون دلار کالا از سمنان صادر شده است؛

۳۷ کشور جهان، پذیرای کالاهای تولید سمنان

ارزش کالاهای صادراتی از استان سمنان به نقاط مختلف جهان در نیمه نخست امسال، ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده که به ۳۷ کشور جهان صادر شده است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پیشنهاد اعمال محدودیت های گروه ۲ به تصویب ستاد استانی رسیده و برای تایید نهایی به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده است گفت: صرف تعطیلی صنوف و کسب و کارها برای کنترل بیماری کرونا کافی نیست؛ مردم باید رعایت کنند و به مسافرت نروند.
نائب رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: باتوجه به این‌که مواداولیه روغن نباتی وارداتی است، جهش قیمت ارز، وجود تحریم‌ها و عدم تخصیص ارز مهمترین عامل کمبود این گروه کالایی در بازار است.
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۸ هزار لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران که از طرف وزارت صمت به استان قزوین اختصاص یافته؛ به زودی از گمرک تهران ترخیص شده و در اختیار کامیون‌داران استان قرار خواهد گرفت.
‍ مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: نیکو و شایسته خواهد بود که مبتلایان بهبود یافته از بیماری کرونا به شکرانه سلامتی، پلاسمای خون خود را به سازمان انتقال خون اهداء کنند.

با تهدید کنندگان سلامت برخورد خواهد شد؛

افزایش مسافرت‌ها به هرمزگان و جزیره کیش

وضعیت کرونا در هرمزگان به‌ویژه در جزیره کیش پرخطر شده است و با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مردم می‌توانند اطلاعات تهدیدکنندگان سلامت را به شماره تماس‌های اعلام شده، گزارش دهند.
کشاورزان خراسان جنوبی خواستار حمایت شدند؛

صدای پای دلالان در قطب تولید زعفران شنیده می‌شود

آبان ماه که می‌رسد فصل برداشت زعفران را نوید می‌دهد، البته مدتی است که صدای پای دلالان در مزارع ارغوانی رنگ زعفران به گوش می‌رسد؛ حضوری که اگر مدیریت نشود داستان دلال بازی و سوء استفاده‌ها تکرارمی‌شود.
استاد دانشگاه و کارشناس حوزه قفقاز با اشاره بر اینکه منطقه قره‌باغ جزو مناطق بحران خیز محسوب می‌شود، گفت: آنچه در قره باغ جریان دارد وضعیت نه جنگ؛ نه صلح و وضعیت آتش‌بسی که وجود دارد به اصطلاح به بحران منجمد را پیدا کرده که هر از چند گاهی این بحران سرباز می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: هزینه کردن در مسیر تقویت دینی و بیدار کردن فطرت خدایی انسان‌ها در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است و مسئولان یک دهم هزینه هایی که در دانشگاه‌ها و مدارس و ... می‌شود را به تربیت دینی و خدایی اختصاص دهند، سعادت انسان رقم می‌خورد.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 191 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.