یادداشت‌ها

‌دو سال پیاپی است که رهبر انقلاب در آستانه روز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها دیداری اختصاصی با بانوان دارند. دیدار امسال که ۶ دی ماه جاری برگزار شد، همچون دیدار سال گذشته، محتوای سخنان بانوانی که در این دیدار سخن گفتند، از موضوع فعالیت سیاسی زنان تهی بود، بماند که کسی در مورد فعالیت زنان در رسانه هم سخن نگفت.
خانه آمریکای ستمکار خراب شود که خانه آزادگان را پر از غم کرده و بر دل‌های مردمان داغ نهاده است. دیر و دور نباشد که انتقام سخت از قاتلان حاج قاسم و زائران چهارشنبه گذشته کرمان را با سقوط تمدن غرب بگیریم و شیطان، در بیت‌المقدس گردن زده شود و شیطان‌زادگان را یکی یکی به جهنم بفرستند و مستضعفین، جشن پیروزی نهائی بگیرند. بإذن الله.
ایران دومین دارنده بزرگ ذخایر گاز طبیعی (اندکی کمتر از روسیه) و جزو پنج کشور نخست دارنده بیشترین ذخایر اثبات شده نفت خام است. اما بازار مصرف، تکنولوژی و سرمایه (که هر سه مورد در راستای تامین نیاز‌های اقتصادی ایران است) در اتحادیه اروپاست.
مخرب‌ترین اشتغال در کشور ما، اشتغال در بخش کشاورزی است که متاسفانه نه تنها در این چند دهه به آن توجهی نشده، بلکه برعکس بخشی از تلاش دولت‌ها و مجالس گوناگون، صرف افزایش سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال در ایران بوده و هنوز هم هست.
اگرچه کنترل سیاست‌‌‌های مالی دولت یا حتی رهایی از تحریم‌‌‌های جهانی بسیار مهم و اثرگذار خواهند بود، تاثیر آنها در بلندمدت محسوس‌تر خواهد بود. به عبارت دیگر می‌‌‌توان با کنترل یکی از موارد داخلی اقتصاد ایران تا حدودی تورم به‌ اصطلاح «افسارگسیخته» را مهار کرد.
سالگرد حوادث 6 ژانویه 2021، حساسیت برآمدن نژاد در سیاست را برجسته می‌کند و اینکه پیوند دادن عامدانه به برتری نژادی در سیاست، هرچند که ممکن است رأی آور باشد، اما عمیقاً مضر و مخرب است.
در واقع عدالت در سطح دادگاه، لزوما منجر به عدالت در سطح جامعه نمی‌شود. استقلال دادگاه و دادرسی بی‌طرفانه، منجر به صدور حکم عادلانه در پرونده معینی می‌شود، ولی این به معنای تحقق عدالت در سطح عمومی جامعه نیست.
یک نظریه اعلام می دارد که آمریکا برای مدیریت تنش در منطقه وارد تصمیمات نظامی شده است و قصد دارد از افزایش تنش در منطقه و درگیری بیشتر جلوگیری به عمل آورد.
کرمان ای شهر خون‌های به ناحق ریخته شده، حواست هست چقدر شبیه کربلا شدی؟ شبیه عصر عاشورا؟ اصلا این روزها خودت را در آیینه نگاه کردی؟
حادثه تروریستی کرمان از معدود عملیات‌های تروریستی است که دارای پیوست تبلیغاتی بوده و هم‌زمان با انجام عملیات، موجی از بمباران شایعات و اخبار جعلی و مهندسی شده با هدف ایجاد اغتشاش ذهنی، دوقطبی سازی، ایجاد ناهماهنگی شناختی به ویژه در دنیای مجازی سراسر کشور را فراگرفت و به صورت گسترده تلاش کردند اولاً توجه افکار عمومی را از توحش و جنایات صهیونیست‌ها به ناامنی داخل ایران جلب کنند.
همزمانی حادثه تروریستی کرمان با شهادت العاروری در حملات به لبنان و همچنین حمله به مقر حشدالشعبی عراق و... همگی واکنش مستاصلانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به عملیات‌الاقصی و مقاومت 90 روزه در غزه، و واکنشی عاجزانه به «شکست‌های ترمیم‌ناپذیر» و «تهدیدات روزافزونِ غیرقابل تحمل و غیرقابل تصور» است.
مردم به این علت که مجلس برآمده از انتخابات گذشته، نتیجه‌بخش نیست در آن شرکت نمی‌کنند. اگر رقابت کامل و معنادار در انتخابات نباشد و عده‌ای افراد ضعیف و‌ ناتوان یا حتی دارای مشکل فقط به دلیل ردصلاحیت افراد حزبی و توانمند و دارای برنامه وارد مجلس شوند، نتیجه همین خواهد شد که می‌بینیم.
این که هر نهاد و هر دستگاهی خودش را ذی‌حق در تربیت رسمی کودکان بداند و بخواهد انگاره‌ها و باور‌های خود را به مقصد برساند، هم خود را نفله کرده است و هم کودکان را ضایع.
رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال بازپروری داعش هستند. گزارش ها نیز نشان می دهد که طی دو سال گذشته و پس از ترور دردناک شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهــدی المهندس، آمریــکا در منطقــه ابوکمال ســوریه اقدام به آمــوزش جدید نیروهای داعــش کرده و درصدد بــود که داعش را بازپــروری و بازآموزی کنــد.
کشور ایران و شهر تهران به دلیل مشکلات عدیده و ریشه‌دار مدیریتی و اجرایی فرصت‌های فراوان را در خصوص کیفیت گرایی و حفظ ارزش‌ها و ثروت‌های در تمام وجوه من‌جمله کالبد ، منظر و نماهای شهری از دست‌ داده است لذا پیشنهاد نظام جامع که رافع پاره‌ای از مشکلات باشد لازم و ضروری است.
به راستی فقط در چنین بزنگاه های تاریخی است که مفاهیم ارزشمندی چون حقوق بشر و آزادی و دموکراسی و پایبندی به قوانین بین المللی معنای مصداقی و عینی یافته و در برابر عملکرد گستاخانه ، ضد بشری و کاست گونه مدعیان رنگ می بازد.
برای مبارزه موثر با فساد اقتصادی و جلوگیری از تکرار آن در آینده، در وهله نخست، باید روی برقراری حاکمیت قانون به معنای حقیقی کلمه تاکید کرد و این ممکن نیست مگر با تغییر نگاه نسبت به نظام اقتصادی و ‌سازوکارهای آن.
اگر تا پیش از این رژیم صهیونیستی به تیم شکست خورده‌ای شبیه بود که انتقام شکستش را با حمله وحشیانه به هواداران تیم رقیب می‌گرفت حالا به جای این کار؛ به زد و خورد عوامل فنی، پشتیبانی و تدارکاتی رقیب در خارج از میدان روی آورده است. این اقدام شاید از نگاه صهیونیست‌ها منطقی‌تر به نظر برسد اما هرگز واقعیت میدان را تغییر نخواهد داد. واقعیت میدان یک چیز بیشتر نیست و آن اینکه: اسرائیل باخت.
برای ارزیابی در مورد اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابتی برگزار خواهد شد یا نه باید صبر کرد تا نتیجه بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان نهایی شود و بعد از این مرحله است که می توان در مورد چند و چون برگزاری انتخابات به صورت کلی بحث کرد که آیا انتخابات رقابتی است یا اینکه انتخابات به دلایل مختلف رقابتی نیست.
روایتی از احسان شریفی « شهردار منطقه ۵ »:

ماجرای همسر شهید مدافع حرم، تبرکی حضرت آقا و خیر جوانمرد

شب عشق بازی عنوانی بود که با مسما به پنجمین پویش آزادی مادران زندانی داده شد و نمونه بارز آن جدا از کمک های بی منت خیرین و مردم همیشه دوست داشتنی برای نشاندن لبخندی بر لب فرزندان مادران زندانی، اتفاق عجیبی بود که حاضران در برج آزادی را حیرت زده کرد.
صهیونیستها و داعشی ها کینه ی حاج قاسم را به دل دارند چرا که نگذاشت آنها به اهداف پلید خود برسند و منطقه را مورد تاخت و تاز خود قرار بدهند