یادداشت‌ها

دو بهانه در برابر اجرای مالیات سالانه ملکی در کشورمان شایع است. بهانه اول آن است که «اگر مالیات سالانه بر املاک اعمال شود، بر توان مالی خریداران مصرفی (خانه‌‌‌اولی‌‌‌ها) فشار وارد می‌شود و به صلاح مردم نیست.» بهانه دوم هم متوجه «خریدهای سرمایه‌‌‌ای ملک» است.
حضرت زهرا(س) نه تنها الگو و فرمانده میدان دفاع از حریم و حرم اهل بیت(س) و ولایت، بلکه ایشان بانویی بی‌نظیر در رعایت حدود الهی و الگویی به تمام معنا برای زنان تا همیشه تاریخ هستند.
مردم از ریاکاری‌ها و فساد‌های مالی پیگیری نشده ملول و ناراحتند و نوع پاسخگویی به سوالات در این باره را" بچه گول زنی" می‌دانند. به عنوان نمونه، دولت محترم در همین فساد چای دبش چرا فهرست مدیران متخلف و برکنار شده یا معرفی شده به قوه قضائیه را شفاف و روشن و با ذکر جزئیات اعلام نمی‌کند؟
سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مرد میدان‌های سختی بود که نامش در قبل و بعد از شهادتش لرزه بر اندام دشمنان می‌انداخت همو که سختی‌های فراوان را به جان می‌خرید و در صحنه‌های نبرد حاضر می‌شد تا امنیت را برای هموطنان خویش به ارمغان بیاورد.
نقش اصلی زن مسلمان در تربیت دینی با محوریت رسانه تمدن‌ساز می‌شود؛ از آنجا که مأموریت رسانه در سطح کلان و سیستمی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی است، حضرت فاطمه (س) در ساحت خرد و مدیریت فرد، مأموریت رسانه را از طریق نگاره‌سازی، ذائقه‌سازی و رفتارسازی رقم می‌زنند.
در بین زنان نیز حضرت فاطمه زهرا(س) نیز الگویی بی نظیر است. ایشان کسی است که در همه ابعاد سیاسی و اجتماعی، شخصیت ممتازی دارد.
در مبارزه با فساد دو مولفه شفافیت و حمایت از افشاگر نقش برجسته ای دارد و تجربه نشان داده با توجه دادن به ایــن دو مورد می توان از گسترش فساد جلوگیری کرد.
هنوز هم جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری با جمهوری آذربایجان را دارد. با اتمام پروژه راه‌ آهن اردبیل و اتصال این نقطه به شبکه راه آهن سراسری کشور و امکان اتصال آن با قلمرو جمهوری آذربایجان نیز می‌تواند برای اتصالات منطقه قفقاز بویژه جمهوری آذربایجان با آب‌های خلیج فارس و اقیانوس هند بکار گرفته شود.
بر اساس مستندات متعدد، ما درباره مسئله زن و حقوق زنان نسبت به کشورهای غربی در جایگاه طلبکار قرار داریم و این دولت‌های غربی هستند که باید درباره حقوق زنان و کارنامه خود در این خصوص پاسخگو باشند.
نفرت از ساختار و حکومت ایجاد می‌شود. اگر حکومت چنین رفتاری را می‌پسندد و قبول دارد که متهم را چنانکه مجرم هم باشد برخلاف قانون اذیت کند، بحثی نمی‌ماند، زیرا آگاهانه تصمیم به تولید نفرت گرفته است، ولی اگر موافق این رفتار نیست، باید بداند که کارشناسان پرونده‌ها برحسب انگیزه‌های شخصی هیچ تعهدی به ساختار ندارند و از این طریق در حال تولید نفرت علیه حکومت هستند.
با توجه به سیاست‌های حاکم بر گفتمان انقلاب اسلامی بر اساس بنیان‌های الهی و آنچه دانش سیاسی هم تأیید می‌کند هر چقدر در فرایندهای حکمرانی مردم بی درگیر شوند، از ظرفیت‌های نهادهای مردمی بیشتر بهره گرفته شود و فرصت حضور برای تمامی اقشار به‌وجود آید بهتر خواهند توانست در حرکت به سمت حکمرانی مردمی نقش بازی کنند که در نهایت منجر به توسعه کشور می‌شود.
حاج قاسم سلیمانی، به معنای حقیقی کلمه مهندس بود و تحولات بزرگی را معماری کرد. او به معنای واقعی کلمه، از تهدید‌های بزرگ، فرصت‌هایی دوران‌ساز ساخت؛ همچنان که گفته بود: «من با تجربه می‌‌‌گویم میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.».
در واقع مالیات به معنای پول زور نیست که سر گردنه جلوی مسافران را گرفته و اموال‌شان را به یغما ببرند.  مالیات مثل خریدن نان و آب است که پول خود را در برابر تامین یک کالای مهم و مورد نیاز و با رغبت تمام پرداخت می‌کنیم، بنابراین پرداخت مالیات در برابر خرید کالا و خدمات ویژه است.
حرکت زنانه، همه کنش‌های اراده‌مند عقلانی او در تمام زمینه‌ها و محیط‌ها در نظر می‌گیرد. شاخص‌های آن کیفی است، احساس رشد می‌دهد، در تربیت نسل و استحکام ساخت درونی جامعه خود را نمایان می‌سازد. خانه‌داری را عقب‌ماندگی معنا نمی‌کند، حضور اجتماعی را جهت‌دار می‌کند و در یک کلام به هویت زنانه معنا می‌دهد.
در مرور قصه 9دی دقت کرده‌اید؟ مردم کجا جدا شدند؟ وقتی باطن آن شعارها و ادعاها مشخص شد... این باطن چه بود؟
به غلط یا به درست اعتقاد و اعتماد نسل های جوان و اقشار و لایه های تحصیلکرده از صندوق رای دچار آسیب شده و این بحث امروز و دیروز نیست. آخرین باری که مردم و رای دهندگان به تردید های خود غلبه کردند و گفتند یکدفعه دیگر نیز رای دهیم تا شاید تغییری بوجود آید ۲۹ اردیبهشت ۹۶ بود که منجر به انتخاب آقای روحانی شد.
با نگاهی به پرونده‌های موجود در دادگستری و بانک‌ مرکزی و لیست بدهکاران بزرگ بانکی و متهمان اصلی فسادهای افشاشده در این سال‌ها، مشاهده خواهد شد که اکثر این بدهکاران کلان صرفا برای استفاده از تفاوت بین نرخ تورم و نرخ بهره بانکی با دست زدن به انواع ترفندهای فسادآلود مبالغ هنگفتی از سیستم بانکی تسهیلات دریافت کردند.
از نظر برخی مدعیان اصلاح‌طلبی‌، انتخابات فقط زمانی «آزاد»، «رقابتی» و «سالم» است که نامزدهای مورد حمایت آنها رأی بیاورند. تخریب انتخابات و جرزنی‌های انتخاباتی، بخشی از تاریخ زیست آنان است. آنها متقلبان پرادعایی هستند که همیشه مدعی تقلب در انتخابات بوده‌اند، حتی اگر در جمع‌های خصوصی اذعان کنند تقلب در انتخابات ایران عملا غیرممکن است.
ارتش صهیونیستی به واحد ها و مراکز نظامی خود در بلندی های اشغال شده جولان آماده باش داده است. اما در همین زمینه سوالات مختلفی در محافل سیاسی و تحلیلی بویژه در فضای مجازی مطرح است؛ از جمله این که چرا سیستم های پدافندی و ضد موشک اس 300 و اس 400 در سوریه برای مقابله با موشک های ارتش صهیونیستی فعال نمی شوند.
کاهش احتمال لو رفتن به دلیل نبودن شفافیت یا حمایت صاحبان قدرت از عامل فساد، فقدان نظارت‌های مستقل و مدنی در جامعه، فقدان اطلاعات از منشا مالی ثروت افراد، امکان استناد به مقررات غیردقیق و غیرشفاف یا دستورات شفاهی و... از همه بدتر گره زدن آبروی یک نهاد به آبروی افرادِ فاسدِ آن نهاد، موجب مصونیت یافتن فرد بزهکار می‌شود و برای ارتکاب فساد احساس امنیت ایجاد می‌کند.
ناگفته پیداست که وزارت کشور بعنوان مجری و مسئول برگزاری این رویداد ملی و حماسی نقش مهمی در بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات برعهده دارد.
فضای فکری جامعه را نباید جریان‌های رسانه‌ای غرب هدایت کنند. معیار‌های اجتماعی و تبیین دیدگاه فقهی درباره زنان و مردان و حدود وظایف و باور‌های شرعی و ملی را همه باید در بیان رهبری دریابیم  تا براساس آگاهی از «شرایط» و هجوم افکارسازی‌های رسانه‌ای بیگانگان استقلال تفکر هم در ساحت ملی و هم دینی داشته باشیم. «وحدت ملی» از این مسیر میسر می‌شود.
عملیات حصارکشی تئاتر شهر آغاز شده است، منتقدان از دلایل مخالفتشان می‌گویند؛

تئاتر شهر زنده می‌ماند؟

مقاومت ما فعالین شهری و شهروندان مخالف طرح، مقاومت برای باقی‌ماندن امکان پویایی، حرکت و تغییرات درون‌زاد با محوریت همه مردم و استفاده آزاد آن‌ها از حق بدیهی‌شان است. محوطه تئاتر شهر از آخرین تکه‌های باقی‌مانده قلب شهر است که اندکی متعلق به شهروندانش باقی مانده و محصور و کنترل نشده است.