یادداشت‌ها

یادداشت/ اصلاح وضعیت طلاق راه کارهای بسیاری دارد که در قدم آغازین به خود زوج و زوجه بستگی دارد که رعایت اخلاق و تقوی و دلبستگی خود را به خانواده را افزایش داده و هریک جهت استحکام زندگی خود تلاش بیشتر بنمایند و نیز آستانه تحمل خود را افزایش دهند .
محمدمهدی اسدزاده، پژوهشگر تاریخ فارس در یادداشتی که در اختیار رسانه پرسون قرار داده است با نگاهی به برخی از رویدادهای مهم یک سده گذشته، نقش «ناصر خان قشقایی» در سیاست دوره پهلوی را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.
یادداشتی به بهانه  اقبال عمومی به عرفان؛

در کنار عارفان درد و رنج ها از یاد می رود

سطح انرژی عارفان بسیار بالاست؛ از این‌رو انسان‌ها در کنار آنها حالِ خوش و خوبی را تجربه می‌کنند و دردها و رنج‌های خود را از یاد می‌برند. گویی پیرامونِ یک عارف را فضایی اثیری و راز آمیز فراگرفته است و هرکس در جاذبه مدار شخصیت او قرار می‌گیرد، خواه‌ ناخواه هیجانات مثبتی را در خود احساس می‌کند.
یادداشت/ بیت کوین صاحب و مالک خاصی ندارد و همه افراد در کل جهان می توانند در این مسابقه شرکت کنند. چون رقابت بر سر کسب امتیاز زیاد است و هرکسی زود تر عدد را حدس بزند؛ امتیاز را می گیرد. بنابر این نیاز به یک دستگاه پردازنده قوی برای گرفتن امتیاز هست. از این رو هر سیستمی که سرعت پردازش بیشتری داشته باشد؛ امتیاز بیشتری می گیرد.
یادداشت/ مقابله با جریان زرد در محیط زیست ایران نیازمند آسیب‌شناسی جدی است در غیر این صورت بلایی که دوستداران زرد با دوستی به سبک خاله خرسه بر سر محیط ‌زیست و حیات‌وحش کشور خواهند آورد، هیچ شکارچی و مدیر ناکارآمدی نمی‌تواند خیال آن را در سر بپروراند.
یادداشت/ نسبت اقتصاد با سیاست در رویکرد سیاستمداران ایرانی همواره نسبتی گنگ و یا شد یکسویه و به نفع اقتصاد بوده که سیاست همواره از اقتصاد وام (باج) می‌ستانده است.
ایران از حیث منابع انرژی جزو چند کشور اول جهان است، ولی چرا سیاست‌های ایران درباره انرژی، همواره مساله‌آفرین بوده است؟
یادداشت/ دکتر بهبهانی صاحب امتیاز و‌ مدیر مسئول روزنامه سایه که همزمان مدیر عامل تعاونی مطبوعات کل کشور هم  در اختیار داشت به شرح وظایف و ‌عملکرد تعاونی مطبوعات کل کشور پرداخت و از محاسن عضویت در این تعاونی دقایق فراوانی ایراد سخن نمود
 تا اینکه چند نشریه تمایل خود را جهت  عضویت در این تعاونی اعلام نموده و به فراخور حال خود با پرداخت مبالغی که حداقل دویست هزار تومن بود سهامداران آن تعاونی شدند که در ما به ازای آن از امتیازات مختلف آن تعاونی همانند ماشین و زمین وخانه و حتی سهمیه کاغذ به صورت اقساطی بهره مند می شدند
یادداشت/ کوله بار سفر شاعران خالی از مادیات و ظواهر دنیای فانی است و آنچه هست، احساسات جاودانه ای است که نه تنها در مسیر زندگی، که در سفر به جاودانگی نیز همراه اوست. این تنها یادگاری است که می توان با خود از دنیای خاکی به جهان جاودان برد.                                                                        

بررسی پرونده لایو جنجالی اینفلوئنسر اینستاگرامی با نوجوان 14 ساله؛

از ماست که بر ماست / تاثیر شبکه های اجتماعی بیشتر از شبکه های تلویزیونی است

انتشار لایو جنجالی اینفلوئنسر اینستاگرامی با یک تینیجر 14 ساله به سوژه این روزهای کاربران فضای مجازی بدل شده و باعث تاسف و تکدر خاطر بسیاری از ایرانیان در سراسر کشور و خارج از ایران شده است.
به بهانه پنجاه و سومین سالگرد درگذشت غلامرضا تختی؛

جهان پهلوان تنها لایق نام شما بود و بس

هفدهم دی ماه در تقویم ورزشی کشور روز مهمی است و آن هم سالروز درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی می باشد که با برگزاری مراسم های مختلف، یاد و خاطره ی این اسطوره تکرار نشدنی دنیای پهلوانی گرامی داشته می شود.
یادداشت/ این روزها مازوت فضای شهر تهران را به سمت و سویی هدایت کرده است که هیچ شهروند تهرانی سلاممان را پاسخ نمی‌گوید زیرا هوا بس ناجوانمردانه آلوده و سرها در گریبان است.
دکتر عبدالمجید شیخی نوشت: جناب دکتر نیلی و سوری که می گویند: «رشد اقتصادی اولویت اول سیاستمداران نبوده است » و یا می گویند: «مساله رشد اقتصادی در سطوح تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری نه مشاهده‌پذیر است، نه تعیین‌کننده؛ درحالی‌ که رشد باید تبدیل به هدف اصلی تصمیمات بلندمدت کشور می‌شد. اما مشاهده نمی‌شود» بفرمایند در کجای سیاستهای کلی که اسناد دائمی و بلند مدت کشور و نظامند سیاستگذاری رشد اقتصادی مشاهده‌پذیر نیست؟ دو پهلو صحبت نکنید!
از نگاه بسیاری تحلیلگران و اندیشه‌ورزان، علم نوعی فعالیت «حل مساله» است. گاهی این مسائل مفهومی و نظری است که دیدگاه انسان‌ها را نسبت به پدید‌ه‌ها تغییر می‌دهد؛ اما در نهایت میزان پیشرفت هر علمی را می‌توان در توانایی حل مسائل فراروی یک کشور ارزیابی کرد.
یادداشت/ اگر شایعات مطرح در فوتبال کرمانشاه رنگ واقعیت به خود بگیرد بدون شک تمامی عوامل پیدا و پنهان این ( مهندسی)سازی مشمئز کننده افشا و به اطلاع افکار عمومی کرمانشاهیان خواهد رسید.
یادداشت/ با توجه به نیاز روز افزون جوامع امروزی به انرژی برای تأمین نیازهای متفاوت، دانشمندان و محققان کشورهای متعددی از جمله ایران، رویکردی اساسی نسبت به دستیابی به انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار خود قرار داده‌اند.
درد و دل طهماسبی در قالب نقد به دبیر؛

طهماسبی: مگر کفگیر داوری ته دیگ خورده؟

یادداشت/ جناب دبیر سالهاست خانواده کشتی کشورمان خواهان سکانداری فدراسیون کشتی توسط اهالی خانواده کشتی هستند ولی با عملکرد شما در این فدراسیون اکثر آنان پشیمان شده اند.