کردستان

یادداشت میهمان؛

اقدامی که باید پاس داشت

یادداشت/ مقام معظم رهبری با انتصاب دریادار ایرانی عملا به توصیه‌ها و نظرات وحدتی خود در خصوص توزیع عادلانه و نگاه مساوی به شایستگان اهل سنت جامه عمل پوشاندند و به همه مسئولین عملا درس همدلی دادند که ما آنرا ارج می‌نهیم و پاس می‌داریم.

یادداشت/ با توجه به قیمت ارزان، تنوع و تکثر تسلیحات ساخت جمهوری اسلامی، این قابلیت وجود دارد که با یک سرمایه گذاری هوشمند و برنامه‌ریزی دقیق چند ساله در امر صادرات سلاح، دهها و حتی صدها میلیون دلار در سال برای کشور ارزآوری ایجاد شود.

مدیر حوزه علمیه سفیران بیجار در گفتگو با پرسون:

پیام‌های عاشورای حسینی برای تمام اعصار مانا و ماندگار است

مدیر حوزه علمیه سفیران بیجار گفت: نهضت و قیام امام حسین (ع) علیه دستگاه ظلم و جور امویان حامل پیام‌های بسیاری همه اعصار است و این پیام برای همیشه مانا و ماندگار می‌باشد.

یک اقتصاددان گفت: این که برخی از مسئولان کشور و جناح سیاسی حاکم مدعی هستند نیازی به برجام نداریم بلوفی بیش نیست زیرا عملا راه دیگری برای تامین بودجه کشور نمانده و چاپ پول هم اقتصاد کشور را به سمت ونزوئلایی شدن سوق خواهد داد.

بخش عمده‌ای از پشتون‌ها طالبان را نماینده خود می‌دانند و معتقدند که افغانستان باید متعلق به این قوم باشد. نباید از یاد برد عبدالمنان نیازی معدوم که البته این اواخر به دست خود طالبان نیز کشته شد، می‌گفت: تاجیک‌ها به تاجیکستان بروند، ازبک ها به ازبکستان و هزاره‌ها (شیعیان) به گورستان.

یادداشت/ در روزهای گذشته انتشار کلیپ‌هایی از ضیافت نیروهای غیرحرفه‌ای طالبان در کاخ های مجلل و با شکوه سران دولت افغان، سوالات زیادی را در ذهن ناظران ایجاد کرد. سرانی که علیرغم تجهیزات مدرن، تاب تحمل در برابر طالبان را نداشتند و زنجیروار یا تسلیم می‌شدند و یا فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند.

رییس بسیج جامعه زنان گفت: در سال‌های اخیر موضوع «جمعیت» و فرزندآوری به یکی از مباحث اجتماعی بسیار مهم در کشور تبدیل شده است زیرا متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش محسوس فرزندآوری زوجین هستیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور:

روحیه حسینی و زینبی را باید در سنت امر به معروف و نهی از منکر عملی کنیم

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: باید در سنت امر به معروف و نهی از منکر روحیه حسینی و زینبی را عملی کنیم  زیرا با این کار این فریضه الهی و اسلامی بهتر و کاملتر پیش می رود.

مجموع این تحولات باعث شد که کشورهای غربی و خاصه آمریکا به این درک مشترک برسند که برخلاف انتظارات آنها محور مقاومت کاملا آماده مقابله نظامی با اقدامات آنهاست و تحریم‌های اقتصادی بر قابلیت‌های نظامی و انگیزه حلقه‌های این محور اثرگذاری دلخواه آنان را نداشته است.

مراسم گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر با حضور دبیر ستاد کشوری احیای امر به معروف و نهی از منکر و نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد و در این مراسم از آمران به معروف و ناهیان از منکر در تجلیل به عمل آمد.
امام جمعه شهرستان مریوان در گفت‌وگو با پرسون:

دشمن به دنبال تحریف اصل قیام امام حسین (ع) است

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: دشمن نمی‌خواهد که جوان مسلمان با اصل مکتب و نهضت عاشورا آشنا و عجین شود، دشمن به دنبال تحریف قیام امام حسین (ع) است، زیرا به خوبی می‌داند که درک واقعی جوانان از نهضت سیدالشهدا (ع) برایشان بسیار سخت و جبران ناپذیر خواهد بود

همایش شیرخوارگان حسینی امروز در مزار شهدای گمنام شهر سنندج و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد.
نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: زندگی بانوان جهان اسلام باید برای زن مسلمان الگو قرار گیرد، با این حال برخی اوقات به عینه مشاهده می‌کنیم که رفتار برخی از زوجین هیچ رنگ و بوی اسلامی و دینی ندارد، بنابراین سفارش ما به این زوجین این است که سیره زنان و بانوان جهان اسلام را با همسران خود به خوبی مطالعه کنند.

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: مصرف بی رویه آنتی‌بیوتک ها در این روزها که کرونا شیوع بسیار بالایی یافته است به سرعت سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهند و همین امر می‌تواند ریسک ابتلا به کرونا را بسیار افزایش دهد، بنابراین مصرف آنتی‌بیوتک‌هایی همانند آزیترومایسین و... نباید هرگز به صورت خودسرانه باشد، زیرا جبران عوارض آن کاری بسیار سخت و زمان بری برای بیماران و مصرف کنندگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون فرهنگیان استان کردستان که از 9 مردادماه آغاز شده است تاکنون بیش از 17 هزار و 500 نفر مرحله اول تزریق واکسن کرونا را انجام داده‌اند.

یادداشت میهمان؛

دولت جدید و آموزش و پرورش

یادداشت/ وزارت آموزش و پرورش هم در فلسفه هم در ساختار و هم در اجرا مسئله دارد این موضوع بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی و دست به دست شدن مدیریت آن بین جریانهای سیاسی کشور تقریبا ثابت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: آن دست از مسئولان و دولتمردان که با اصحاب رسانه در ارتباط هستند موظفند که مشکلات این قشر را شناسایی و حل نمایند و از شعار و وعده و وعید به شدت پرهیز نمایند.

استاندار کردستان گفت: بسیاری از ادارات اجرایی به نوعی به ادارات خدمات رسان بدهکار هستند که درخواست می‌شود که این بدهکاری‌ها هرچه سریعتر پرداخت شود تا مشکلی در پرداخت حقوق بگیران این ادارات خدمات رسان پیش نیاید.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس آمارهای موجود تعدادی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم هنوز اقدامی برای سفارش کتب درسی انجام نداده‌اند که از والدین این دانش آموزان درخواست داریم که هرچه سریعتر نسبت به سفارش کتب درسی اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

مدیران ناتوان از پست خود کناره‌گیری کنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:کسی که پستی را در دست می گیرد باید نهایت تلاشش را در رفع مشکلات داشته باشد و اگر می بیند که توانایی انجام این کار را ندارد از سمت و مدیریت خود کناره‌گیری کند.