دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور:

روحیه حسینی و زینبی را باید در سنت امر به معروف و نهی از منکر عملی کنیم

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: باید در سنت امر به معروف و نهی از منکر روحیه حسینی و زینبی را عملی کنیم  زیرا با این کار این فریضه الهی و اسلامی بهتر و کاملتر پیش می رود.

تصویر روحیه حسینی و زینبی را باید در سنت امر به معروف و نهی از منکر عملی کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، محمدصالح هاشمی گلپایگانی؛ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در همایشه «نهادینه سازی فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر» که در سنندج و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید، اظهار داشت: سیدالشهدا علیه السلام برای زنده کردن سنت جدش، رسول خدا (ص) یعنی امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و زیربنای این انقلاب بزرگ توجه به فطرت انسان بود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: باید در سنت امر به معروف و نهی از منکر روحیه حسینی و زینبی را عملی کنیم زیرا با این کار این فریضه الهی و اسلامی بهتر و کاملتر پیش می رود.

هاشمی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سنت امر به معروف و نهی از منکر رویکردهای مختلفی دارد، یکی از مهمترین رویکردهای این فریضه الهی، ایجاد وحدت و انسجام در بین برادران دینی و توحیدی با سایر ادیان الهی می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاریخ نشان داده است که هرجایی که جامعه اسلامی با دودستگی و تفرقه مواجه شده، سقوط نموده و نمونه‌های بسیاری برای این مهم وجود دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) پرچم عدالت خواهی در جهان را برای همیشه برافراشت تا جایی که گاندی؛ رهبر فقید کشور هندوستان در راه مبارزه با انگلیس؛ استعمار پیر، از این امام همام الگوبرداری کرد و نهایتا به پیروزی به معنای واقعی رسید.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه باید در برابر ظلم و ستم همیشه یک سنگر برای دفاع باشد، افزود: هر ملتی از هر قوم و دینی در برابر ظلم و ستم همواره در رنج خواهند بود، بنابراین بهترین الگو برای این ملت‌ها قیام سیدالشهدا علیه السلام خواهد بود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: علما و روحانیون در طول تاریخ همواره منادیان دین بوده‌اند، بنابراین انتظار همه این است که در استان کردستان این عزیزان با محبتی که به رسول خدا و اهل بیتش دارند، همواره مرکز و کانون وحدت و برداری باشند.

332098