نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

زندگی بانوان جهان اسلام باید برای زن مسلمان الگو باشد

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: زندگی بانوان جهان اسلام باید برای زن مسلمان الگو قرار گیرد، با این حال برخی اوقات به عینه مشاهده می‌کنیم که رفتار برخی از زوجین هیچ رنگ و بوی اسلامی و دینی ندارد، بنابراین سفارش ما به این زوجین این است که سیره زنان و بانوان جهان اسلام را با همسران خود به خوبی مطالعه کنند.

تصویر زندگی بانوان جهان اسلام باید برای زن مسلمان الگو باشد

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، مراسم شیرخوارگان حسینی امروز همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی‌فقیه در کردستان در این مراسم که در فضای باز و در جوار شهدای گمنام شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت که امام حسین علیه السلام محبوب‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام و حتی دیگر ادیان الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: امام حسین (ع) تنها متعلق به اهل تشیع نیست، بسیاری از بزرگان اهل سنت در کتب خود به بیان فضایل و منش این امام همام پرداخته‌اند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امام حسین (ع) از همسرش «رباب» دو فرزند به‌نام‌های سکینه و حضرت علی اصغر داشت که این دو در حالی که کودکی بیش نبودند در روز عاشورا در مقابل چشم مادرشان توسط دشمنان دین خدا به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی بیان داشت: با این وجود از همه شما عزاداران می‌خواهیم که مطالعه بیشتری درباره زندگی همسر امام حسین علیه السلام داشته باشد، البته باید اذعان کرد که در زمینه زندگی این بزرگ بانوی اسلام کتاب‌های کمی به رشته تحریر درآمده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: زندگی زنان و بانوان جهان اسلام باید برای زن مسلمان الگو قرار گیرد، با این حال برخی اوقات به عینه مشاهده می‌کنیم که رفتار برخی از زوجین هیچ رنگ و بوی اسلامی و دینی ندارد، بنابراین سفارش ما به این زوجین این است که سیره زنان و بانوان جهان اسلام را با همسران خود به خوبی مطالعه کنند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: شهادت کودک شیرخواره امام حسین (ع) در دشت کربلا مهمترین و بارزترین سند بر مظلومیت سیدالشهدا و یارانش در روز عاشوراست. مگر این کودک چه گناهی داشت که اینگونه توسط دشمنان اسلام و بشریت به شهادت رسید؟!

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بدون تردید نقش زنان و بانوان مسلمان به ویژه حضرت زینب در قیام عاشورا غیرقابل انکار است، تاریخ بشریت این دست از شیرزنان را کمتر به خود دیده است.

راضیه السادات حسینی ـ استان کردستان

331555