رییس بسیج جامعه زنان:

«جمعیت» و «فرزندآوری» به یکی از مباحث مهم کشور تبدیل شده است

رییس بسیج جامعه زنان گفت: در سال‌های اخیر موضوع «جمعیت» و فرزندآوری به یکی از مباحث اجتماعی بسیار مهم در کشور تبدیل شده است زیرا متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش محسوس فرزندآوری زوجین هستیم.

تصویر «جمعیت» و «فرزندآوری» به یکی از مباحث مهم کشور تبدیل شده است

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، مینا بیابانی؛ رییس بسیج جامعه زنان امروز در جمع خبرنگاران کردستانی در سخنانی اظهار داشت: بسج جامعه زنان کشور به صورت راهبردی برنامه‌های مدون بسیاری برای اجرا در سطح استان کردستان تدوین کرده است.

رییس بسیج جامعه زنان گفت: بسیج زنان کشور سال گذشته 4 طرح بزرگ و پرثمر را تدوین کرد و این طرح‌ها هم در همان سال اجرایی شد. در این طرح‌ها اشتغالزایی بسیار خوبی در کشور به ویژه استان‌های محروم اجرا شد که زنان سرپرست خانوار و کم‌درآمد از این طرح استقبال بسیار خوبی داشتند و ان شاء الله این طرح را با تمام قوت در سطح کشور ادامه خواهیم داد.

بیابانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در سال‌های اخیر موضوع «جمعیت» و فرزندآوری به یکی از مباحث اجتماعی بسیار مهم در کشور تبدیل شده است زیرا متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش محسوس فرزندآوری زوجین هستیم، بنابراین با اجرای برنامه های دقیق باید مانع ادامه این رویه خطرناک و استعماری در کشور شویم، لذا باید تلاش کنیم که جمعیت را به سطح استاندارد و متعادل برسانیم زیرا اگر در این موضوع منفعل عمل کنیم در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از کشورهای مسن و پیر جهان تبدیل خواهیم شد.

رییس بسیج جامعه زنان گفت: طرح دیگری که بسیج زنان تدوین کرد، طرح «تحکیم خانواده» بود. در این طرح تلاش شده است که جوانان تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده شوند و برای اجرای این طرح از خیرین و دیگر ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شده است.

وی ترویج سبک زندگی اسلامی را از دیگر برنامه‌های بسیج زنان کشور عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که سال گذشته مدون گردید، تحکیم بنیان خانواده ایرانی ـ اسلامی توسط بسیج جامعه زنان کشور بود و در این طرح به موضوعاتی همانند تحکیم حجاب، عفت و... پرداخته شده است.

رییس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه در ایام کرونا بانوان بسیجی همواره در صحنه حضور فعالانه داشتند، اظهار کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت بسیج خواهران در کشور برای کمک به کادر درمان و... آغاز گردید و در این طرح کارهای بسیار بزرگی همانند تولید ماسک، تهیه اقلام بهداشتی، تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی با کمک خواهران بسیج روحانی و... انجام گرفت.

راضیه السادات عینی ـ استان کردستان

332367