رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفتگو با پرسون:

مردم اهل سنت کردستان محبت اهل بیت (ع) را در دل خویش دارند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: مردم اهل سنت کردستان دل در گرو اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسول الله (ص) دارند و هر ساله میزبان بسیاری از زواری که به کربلا می‌روند، هستند و این امر را برای خود مایه افتخار و مباهات می‌دانند.

تصویر مردم اهل سنت کردستان محبت اهل بیت (ع) را در دل خویش دارند

ماموستا اقبال بهمنی؛ رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون عنوان داشت: بعد از گذشت نزدیک به 14 قرن از قیام امام حسین (ع) علیه دستگاه ظالم اموی، بازهم شاهد ماندگاری این قیام در سطح جهان اسلام و حتی دیگر بلاد غیراسلامی هستیم که این نشان می‌دهد که قیام در راه حق و حقیقت هرگز خاموش نخواهد شد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: کاری که امام حسین (ع) و یارانش در صحرای سوزان کربلا انجام دادند، در واقع نجات اسلام ناب محمدی (ص) از چنگال دستگاه استبداد بود. فرزند رسول خدا با فدا کردن جان خود و اهل بیتش اجازه نداد که رسالت پیامبر اکرم (ص) در جامعه خاموش و منفعل آن روزگار از بین برود.

ماموستا بهمنی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) حامل پیام‌های بسیاری برای ماست، افزود: امام حسین (ع) با وجود اینکه به فرجام کربلا کاملا آگاه بودند بازهم قدم در این راه گذاشتند و با نثار وجود مبارک خویش سنت های الهی و اسلامی همانند امر به معروف و نهی از منکر و جهاد و شهادت را دوباره زنده کردند.

این عالم اهل سنت افزود: اگر می خواهیم که در جهان امروز سربلند و همچنان مقتدر باشیم، باید مکتب عاشورا به معنای واقعی و عملی در جامعه جاری باشد، امروز به شدت نیازمند فرهنگ عاشورا در برابر زورگویان جهان هستیم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در پایان سخنان خود اظهار داشت: مردم اهل سنت کردستان دل در گرو اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسول الله (ص) دارند و هر ساله میزبان بسیاری از زواری که به کربلا می‌روند، هستند و این امر را برای خود مایه افتخار و مباهات می‌دانند.

راضیه السادات عینی ـ استان کردستان

332933