امام جمعه سنندج:

تورم 70 درصدی در بازار فشار زیادی بر اقشار کم درآمد جامعه وارد آورده است

امام جمعه سنندج گفت: افزایش تورم 70 درصدی برخی از اقلام ضروری و اساسی باعث شده است که فشار بسیار زیادی بر اقشار کم درآمد جامعه وارد بیاید.
تصویر تورم 70 درصدی در بازار فشار زیادی بر اقشار کم درآمد جامعه وارد آورده است

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، ماموستا فایق رستمی؛ امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: در قرآن کریم در اهمیت و جایگاه والای سنت امر به معروف و نهی از منکر بیش از 600 آیه نازل شده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از این رو می‌توان گفت که یکی از علل بارز و مهم برانگیخته شدن پیامبران توسط خداوند متعال، پیاده کردن سنت امر به معروف و نهی از منکر است.

این استاد حوزه علمیه اهل سنت در ادامه سخنان خود افزود: با این وجود این روزها دیده می‌شود که در کشورهای اسلامی خون مردم به آسانی به زمین ریخته می‌شود و در این باره برای حکام این کشورها ماه حلال و حرام هیچ فرقی نمی‌کند که این مایه تاسف است.

ماموستا رستمی گفت: امروز در کشورهای مسلمان همانند یمن، افغانستان، فلسطین، عراق، سوریه و... شاهد به شهادت رسیدن هزاران کودک به دست دشمنان دین خدا هستیم ولی با این وجود مجامع به ظاهر مدافع حقوق بشر در برابر این جنایت‌ها سکوت پیشه کرده‌اند.

امام جمعه سنندج در ادامه به بیماری کرونا اشاره داشت و گفت: برای از بین بردن بیماری کرونا در جامعه نیازمند تعامل و اجماع کامل و همگانی در کشور هستیم.

ماموستا رستمی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج با انتقاد از تورم و گرانی در سطح بازار، عنوان داشت: افزایش تورم 70 درصدی برخی از اقلام ضروری و اساسی باعث شده است که فشار بسیار زیادی بر اقشار کم درآمد جامعه وارد بیاید.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز ملت ایران امیدهای بسیاری به دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری و... دارد بنابراین همه امیدواریم که دولت بتواند که این مهم را به خوبی به سرانجام برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: مکتب عاشورای حسینی به ما درس آزادگی، مردانگی و مقابله ظلم را می‌دهد و به عینه تاریخ دید که امام حسین علیه السلام برای انجام فرمان خداوند متعال پای در مسیر صحرای کربلا نهاد.

امام جمعه سنندج در ادامه اظهار داشت: مقابل در برابر ظلم و ظالم مهمترین و بزرگترین پیام عاشورا برای بشریت است، بنابراین باید در زندگی خود همواره از سیره رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام درس آزادگی و حریت بیاموزیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اهل سنت معتقد است کسی که با عشق به رسول اکرم و اهل بیتش از دنیا برود جایگاهی همانند شهدا خواهد داشت.

سیدعثمان محمودی ـ استان کردستان

331556