سیستان و بلوچستان

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان از لحاظ منابع تأمین آب پایدار در بحرانی‌ترین شرایط قرار دارد، موقعیت استقرار این شهر به گونه‌ای است که هیچ گونه منابع تأمین آب پایدار چه از نوع زیرزمینی یا سطحی برای این شهر ۷۰۰ هزار نفری وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: پروژه گازرسانی در شهر زاهدان که بر اساس پیش بینی ها حدود ۱۴ سال طول می کشید با اجرای طرح ضربتی از سال ۹۷ تاکنون بیش‌از یکهزار و ۳۴۰ کیلومتر شبکه و خطوط درون شهری اجرا شده و تنها ۲۰ کیلومتر باقی مانده است.
یک تیم تروریستی که اخیراً دو نفر از بسیجیان مولوی روستای هیچان شهرستان نیکشهر را به شهادت رسانده بودند، در دام رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گرفتار شده و به طور کامل منهدم شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری پنج سوداگر مرگ و کشف یک تن و ۱۱ کیلوگرم مواد افیونی، طی درگیری مسلحانه در شهرستان ایرانشهر خبر داد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از به شهادت رسیدن یکی از تکاوران غیور و جان برکف پلیس استان توسط سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در محور «نیکشهر-ایرانشهر» خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه واکسن مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج به صورت کامل تامین شده است گفت: تعداد بیمارن خاص تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۳۸۰۰ نفر می باشند که تاکنون ۲۱ درصد از این عزیزان واکسن کرونا ترزیق نموده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۶۹ هزار و ۴۳۷ حواله لاستیک از مردادماه سال ۹۷ تا پایان فروردین سالجاری با نرخ مصوب(ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان) بین رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری این استان توزیع شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه بازرسی کار و آموزش مسوولان ایمنی و کارفرمایان و همکاری دستگاه‌های وظیفه‌ مدار و مراجع قضایی پارسال حوادث ناشی از کار منجر به فوت ۱۴.۲ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: چهار مسیر ایرانشهر - مهرستان، ایرانشهر - خیرآباد، فنوج - اسپکه و رمشک- کتیج در جنوب این استان به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی همچنان بسته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری سنگین و مسلحانه تکاوران عملیاتی و انتظامی استان با اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر و کشف بیش از یک تن تریاک در شهرستان سراوان خبر داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پایان نشست همکاری‌های مشترک بین سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ولایت نیمروز جمهوری اسلامی افغانستان که نزدیک به پنج ساعت به طول انجامید دومین تفاهم‌نامه همکای مشترک مرزی امضا شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تصمیمات مدیریت کرونا استانی ورود مسافر پاکستانی به داخل خاک کشور از ۸ اردیبهشت ماه جاری به پایانه مرزی میرجاوه ممنوع است.
نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با اشاره به آمار جانباختگان کووید ۱۹ در ایران، نسبت به احتمال ورود کرونای هندی به کشور هشدار داد و گفت: مجوز دادن برای برگزاری برخی مراسم‌ بسیار نگران‌کننده است.