اجرای 50 طرح بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اجرای حدود ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان خبر داد.
تصویر اجرای 50 طرح بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، عطاءاله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر مذکور در چند سال اخیر اجرای پروژه های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به عنوان یکی از مهمترین مسئولیت های سازمانی خود در دستور کار ویژه قرار داده است.

وی ادامه داد: به همین ‌منظور در شهرهای مورد هدف طرح های باز آفرینی سیستان و بلوچستان اقداماتی مختلف نظیر اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل های مناطق هدف، احداث فضاهای تفریحی، تکمیل بازارچه های محله ای، برگزاری دوره های مهارت آموزی به منظور اشتغال ساکنین محلات هدف و همچنین برپایی دوره آموزشی تامین سرپناه امن در اولویت کاری قرار گرفته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: محلات پیش بینی شده اجرای پروژه های باز آفرینی شهری استان به ترتیب با هفت محله به شهر زابل، پنج محله به شهر زاهدان، دو محله شهر خاش و سه محله به شهر سراوان اختصاص دارد.
اکبری تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.
وی همچنین وسعت بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی سیستان و بلوچستان در شهرستان های تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود: تمام تلاش همکاران ما با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است. گفتنی است سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب است.

منبع: فارس

334336