۱۲۸۹ سرباز در طرح سرباز مهارت ۱۴۰۰ در سیستان و بلوچستان آموزش دیدند

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: 1289 سرباز در طرح سرباز مهارت ۱۴۰۰ در سیستان و بلوچستان آموزش دیدند.
تصویر ۱۲۸۹ سرباز در طرح سرباز مهارت ۱۴۰۰ در سیستان و بلوچستان آموزش دیدند

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، منصور تاجری رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان افزود: در قالب طرح سرباز مهارت تعداد ۱۲۸۹ سرباز نیروهای مسلح استان دوره های مهارت های عمومی حوزه ی کارآفرینی، اشتغال و مهارت های زندگی را توسط جهاد دانشگاهی واحد استان فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این سربازان در این دوره ها مهارت های کاربردی و اساسی را می آموزند ادامه داد: آموزش سربازان برای یادگیری مهارت های اشتغال و کارآفرینی و مهارت های زندگی می‌تواند در ایجاد شرایط مناسب زندگی این نسل مفید به فایده واقع شود.

تاجری آشنایی با اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه اندازی کسب و کارهای خرد ، کلیات آشنایی با زندگی شغلی و … را از اهم سر فصل های دوره های مهارت عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی این طرح دانست.

رییس جهاد استان آشنایی با مهارت های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، آشنایی با مهارت های تصمیم گیری و مدیریت زمان ، مهارت های خود آگاهی، آشنایی با مهارت های ارتباط موثر و روابط بین فردی و …. را نیز از سر فصل های دوره‌ آشنایی با مهارت های زندگی عنوان کرد.

عضو کارگروه آموزش مهارتی سربازان استان با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در دوران جوانی و سربازی، ضرورت توانمندسازی سربازان برای ورود به عرصه کار و زندگی را مورد تاکید قرار داد و گفت : با همکاری معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان و اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان طرح مهارت آموزی سربازان استان اجرا شد و مجموعا در چهار ماهه اردیبهشت ، خرداد ، تیر و مرداد ماه سالجاری تعداد ۱۲۸۹ سرباز مهارت های مورد علاقه خود را در قالب طرح سرباز مهارت فراگرفتند که این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به محدودیت هایی که به واسطه شیوع کرونا گریبانگیر موضوعات آموزش شده بیان کرد:به دلیل لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری آموزش‌ها به صورت ارائه کتاب و برگزاری جلسات حضوری رفع اشکال با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی استان خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهی و نیروهای مسلح استان درحال اجرا است.

منبع:ایسنا

337656