سیستان و بلوچستان

جواد قارایی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه مستند «ایرانگرد» که در هر قسمت با نگاهی متفاوت به معرفی طبیعت، تاریخ و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی می‌پردازد، در برنامه  این هفته به بندر بریس در چابهار سفر می‌کند و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌گوید.
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی ازسوی اداره متبوعش از تشدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال این استان و احتمال وقوع طوفان گردوخاک و شن خبر داد.
سنت و آیین دیرینه عید قربان با وجود کرونا در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود اما در این بین نحوه برگزاری و ساختار اجزای آن به فراخور حفاظت از جان انسان‌ها باید متفاوت از سال‌های گذشته باشد.
رئیس پلیس راه سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد رانندگان استان رفتار پر خطر دارند، گفت: تیم های گشت محسوس و نامحسوس رفتار رانندگان را در محورهای مواصلاتی رصد می کنند.
زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان سیستان و بلوچستان نسبت به این جهش بیماری و این فراگیری آنچنان که باید قوی نبود بنابراین لازم بود که تخت بستری و بیمارستانی و مراکز پاسخگویی به بیماران سرپایی و غربالگری را افزایش دهیم. به همین جهت همت جمعی در حوزه بهداشت و درمان اتفاق افتاد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان :گفت: از ۹۵ هزار و ۳۳۹ نفر موالید استان که امسال باید وارد مدرسه شوند تا کنون ۶۳ هزار و ۱۹۵ نفر معادل ۶۶ درصد موفق به ثبت نام در مدارس سیستان و بلوچستان شده اند.
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

سیستان از تاناکورا فروش‌ها خالی شد

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بخش عمده ای از پوشاکی که در مناطق آزاد به فروش می‌رود، از داخل تولید و در آن مناطق به فروش می‌رود.
سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار با بیان اینکه میزان افزایش شهریه امسال ۳۰ درصد اعلام شده است گفت: با توجه به وضعیت کرونا و شرایط اقتصادی مردم در سیستان و بلوچستان خصوصا حوزه سواحل مکُران، طبق تصمیم هیات امنا، شهریه دانشجویان این دانشگاه ۲۵ درصد کاهش یافت.
در این گزارش با سرزدن به بیمارستان‌ها و در گفت‌وگو با مدیران دانشگاه‌ علوم پزشکی وضعیت وخیم بیمارستان‌ها و تخت‌های آن‌ها را روایت کردیم تا ببنیم آیا به قول رییس جمهور شاخص تخت بیمارستانی این استان متناسب با نرم کشوری است؟
بانک ملت در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح مقابله با ویروس کرونا در استان های محروم کشور، 250 هزار فقره ماسک بهداشتی چهارلایه به مردم استان سیستان و بلوچستان اهدا کرد.
سخنگوی فراکسیون هلال‌احمر مجلس شورای اسلامی گفت: پیک کرونا در استان سیستان و بلوچستان با حضور و همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان این وزارتخانه کنترل شد.
فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش گفت: عملیات ساخت بیمارستان ۶۰ تختخوابی کرونایی ارتش در زاهدان با سرعت تمام در حال انجام است و فردا پس از افتتاح توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش آماده پذیرش بیمار خواهد بود.