واکنش بهزیستی سیستان و بلوچستان به انتشار فیلمِ دختر معلول افغان

اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان در پی انتشار فیلم دختر دارای معلولیت تبعه افغانستان در شهرستان نیمروز برای روشن شدن افکار عمومی یک اطلاعیه صادر کرد.
تصویر واکنش بهزیستی سیستان و بلوچستان به انتشار فیلمِ دختر معلول افغان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار فیلمی از دختری دارای معلولیت از تبعه کشور افغانستان که به همراه خانواده خود در روستای کلاته حاجی آباد از توابع سفیدابه شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان (۱۵۰ کیلو متری زابل) سکونت دارند، ضمن ابراز تشکر از تعهد و احساس مسئولیت اجتماعی رسانه ‏های کشور، به اطلاع می‏ رساند خانواده مورد نظر از مدت‏ ها قبل از طریق مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) شناسایی شده و توسط واحد مددکاری مورد بازدید قرار گرفته و به رغم پراکندگی و پهناوری استان و تعدد خانواده‏ های نیازمند دارای چند معلول، طی سه سال اخیر چندین مورد سبدکالا و کمک هزینه درمان توسط بهزیستی شهرستان یاد شده به خانواده پرداخت شده است.

همچنین طی دفعات متعدد از طریق مددکاری شهرستان مذکور نسبت به اسکان و نگهداری توانخواه در یکی از مراکز نگهداری معلولین تحت نظارت بهزیستی استان اقدام شده که هر بار با مخالفت و ممانعت خانواده مواجه شده است. ضمنا خانواده طی هفته گذشته مورد مساعدت مالی قرار گرفته و به ایشان بسته مواد غذایی تحویل شد.

شایان ذکر است به رغم اینکه حسب دستورالعمل‏ ها و ضوابط جاری، سازمان بهزیستی مجاز به ارائه خدمات به افراد غیرایرانی نیست و خدمات بهزیستی صرفاً شامل افراد دارای معلولیت و نیازمندان دارای هویت ایرانی می‏ شود، اداره بهزیستی شهرستان نیمروز با بهره ‏گیری از کمک‏ های خیرین و مشارکت‏ های مردمی مساعدت به خانواده مذکور را در اولویت کاری خود قرار داده است.

منبع:فارس

337140