سیستان و بلوچستان

مهمترین اخبار

سرپرست ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم در آغاز با مشکلات جدی مواجه بود. در بخش درمان، آب، گاز، فروش نفت، درآمدها و... دچار مشکل بودیم. مشکل تورم نیز در آغاز دولت سیزدهم بود و درحال حاضر نیز این درد مزمن تاریخی رو به کاهش پیدا کرده است و امیدواریم ادامه دار باشد.

وحیدی وزیر کشور، درباره در دستور کار قرار گرفتن گزارش کمیسیون داخلی کشور و شوراها درباره طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان، اظهار کرد: موضوع قدیمی است و در دوران مختلف هم مطالبه شده است و الان در وزارت کشور در حال بررسی است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این حضورها می تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.
عصر دوشنبه ۱۴ اسفند ماه، وزیر نیرو به منظور بازدید از زیرساخت‌ها، تاسیسات و آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده به جنوب استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

۲ هزار روستا گرفتار سیل شده‌اند، اما از میان همه آن‌ها شاید اوضاع ۳۰ روستا در تلاقی ۲ رودخانه بزرگ استان یعنی کاجو و سرباز سخت‌تر باشد؛ روستاهایی در منطقه دلگان‌ها، سیتارها، سندها و کلانی‌ها با جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر.