استاندار سیستان وبلوچستان مطرح کرد؛

لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به خطر تجمعات

استاندار سیستان و بلوچستان از صاحبان قلم خواست مردم را نسبت به خطر حضور در تجمعات آگاه کنند.
تصویر لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به خطر تجمعات

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود حتی یک نفر فوتی هم در آمار روزانه کرونا در سیستان و بلوچستان زیاد و آزاردهنده است بنابراین بایستی علما، نخبگان، روحانیون و صاحبان قلم، تریبون و اندیشه نسبت به آگاه‌سازی مردم در راستای دوری از تجمعات و مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی در صورت مشاهده علائم اولیه این بیماری تلاش کنند.

احمدعلی موهبتی در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی تدریجی مدارس اندیشیده شود و دستگاه‌های متولی آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرگونه تجمع در هر نقطه و به ویژه فضاهای بسته بحران ایجاد می‌کند اظهارکرد: وجود حتی یک نفر فوتی هم در آمار روزانه کرونا در سیستان و بلوچستان زیاد و آزاردهنده است بنابراین؛ بایستی علما، نخبگان، روحانیون و صاحبان قلم، تریبون و اندیشه نسبت به آگاه‌سازی مردم در راستای دوری از تجمعات و مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی در صورت مشاهده علائم اولیه این بیماری تلاش کنند.

موهبتی افزود: آگاهی بخشی عمومی و بالا بردن درک مردم در زمینه رعایت پروتکل‌ها و اعتماد به سیستم بهداشتی و درمانی، امری بسیار ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تجربه موفق برخی استان‌ها در کاهش روند مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا گفت: شناسایی و بیماریابی اولیه هم تلفات جانی و هم هزینه‌های درمانی را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: ایجاد فضای آرامش و امیدآفرینی با توجه به شروع به کار دولت جدید در کشور ضرورت دارد و همه باید ضمن تعامل و همکاری لازم به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا پایبند باشیم.

موهبتی با اشاره به مباحث طرح شده در جلسه پیرامون نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگرچه آموزش مجازی یک فرصت در مواقع بحرانی است اما آسیب‌هایی هم دارد و متاسفانه فرآیند یادگیری مطلوب دانش و تکنولوژی را دچار چالش‌های جدی می‌کند بنابراین هرچه زودتر دانشگاه‌ها و مدارس بازگشایی شوند به نفع دانش‌آموزان و دانشجویان و سیستم آموزشی کشور است.

منبع: ایسنا

337215