سیستان و بلوچستان

بانک ملت در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح مقابله با ویروس کرونا در استان های محروم کشور، 250 هزار فقره ماسک بهداشتی چهارلایه به مردم استان سیستان و بلوچستان اهدا کرد.
سخنگوی فراکسیون هلال‌احمر مجلس شورای اسلامی گفت: پیک کرونا در استان سیستان و بلوچستان با حضور و همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان این وزارتخانه کنترل شد.
فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش گفت: عملیات ساخت بیمارستان ۶۰ تختخوابی کرونایی ارتش در زاهدان با سرعت تمام در حال انجام است و فردا پس از افتتاح توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش آماده پذیرش بیمار خواهد بود.
وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان:

نگران تاب آوری مدافعان سلامت هستم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدافعان سلامت و خانواده‌های آنها به شدت تحت فشار هستند که این امر به دلیل بی‌توجهی برخی افراد و مسوولان است و من نگران تاب آوری آنان هستم.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امکانات و تجهیزات برای مقابله با کرونا در این استان فراهم شده است گفت: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان با فعالیت کادر درمان ارتش آماده پذیرش مبتلایان به این ویروس است.
نماینده زاهدان در مجلس از قوه قضائیه خواست با ترک فعل مدیران سیستان و بلوچستان در شیوع کرونا برخورد کند زیرا سردخانه‌های بیمارستان پر از اجساد بوده و عملا اعتماد کردم به نظام سلامت از دست رفته است.
پشتیبانی از تولید به روایت بانک ملی ایران:

اشتغال مستقیم 280 کارجو در سیستان و بلوچستان

بانک ملی ایران از سال های دور تاکنون در طرح های مهم کشور پیش قدم بوده و اینک در شرایط سخت زندگی مردم یاور بخش تولید و اشتغال است.
نماینده مردم چابهار در مجلس ضمن تشریح وضعیت شیوع کرونا، کم آبی و قطعی مکرر برق در استان سیستان و بلوچستان از دیدارش با رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و از وزیر بهداشت خواست تا به سیستان و بلوچستان سفر کند.
درخواست امام جمعه اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان:

مردم پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتر رعایت کنند

امام جمعه اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان گفت: مردم سیستان و بلوچستان دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با توجه به قرمز شدن این استان از نظر ابتلا به کرونا با جدیت بیشتری رعایت کنند.
ورود به پیک پنجم کرونا، وجود 101 شهر در تنش آبی، نبود آب آشامیدنی در سیستان‌وبلوچستان و وضعیت قرمز بیماری در این شهر، قطعی‌های بی‌برنامه، گاها سراسری و طولانی‌مدت برق تنها بخشی از آن چیزی است که در چند وقت اخیر کشور با آن دست به گریبان است.
نماینده زهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وضعیت استان سیستان و بلوچستان از لحاظ شیوع کرونا بحرانی است گفت که لازم است یک هفته دیگر تعطیلات در این استان افزایش پیدا کند. علاوه بر این فضا به سمتی رفته که همه دست به دست هم داده تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.