نماینده سازمان های مردم نهاد سیستان و بلوچستان:

کاهش مشاغل‌ کاذب و آسیب‌های اجتماعی با کارآفرینی

نماینده سازمان های مردم نهاد استان سیستان و بلوچستان از افزایش مهارت آموزی، کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در مناطق حاشیه شهر به عنوان عاملی برای کاهش میزان مشاغل‌ کاذب و آسیب‌های اجتماعی و در نهایت توسعه اشتغال پایدار در سطح شهر نام برد.
تصویر کاهش مشاغل‌ کاذب و آسیب‌های اجتماعی با کارآفرینی

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، محمد امیر براهویی در مراسم افتتاح خانه مهارت سرای محله‌ شیرآباد زاهدان اظهارکرد: شهر زاهدان با افزایش رو به رشد جمعیت بعد از شهر کرج و بیشترین آمار حاشیه نشینی در سطح کشور مواجه است و می‌بایست در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موضوع اشتغال بصورت هدفمند و جدی در دستور کار دولت مردان و سازمان های مردم نهاد قرار گیرد.

وی افزود: مشاغل کاذب به نوعی بعضا عامل برخی از آسیب اجتماعی محسوب می‌گردند، از سوی دیگر زاهدان دارای بیشترین آمار مشاغل کاذب را در سطح کشور به تناسب جمعیت دارد که می‌طلبد در راستای کاهش این آسیب‌ها زیرساخت‌های اشتغال و توانمندسازی بویژه در پهنه‌ی شمالی شهر زاهدان فراهم شود.

براهویی با اشاره به نقش سازمانهای مردم نهاد تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد و تشکل ها با حضور در کنار دولت می‌توانند نقش قابل توجهی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اشتغال پایدار و کارآفرینی در سطح شهر زاهدان ایفا نمایند.

نماینده سازمانهای مردم نهاد استان ادامه داد: با افزایش مهارت آموزی و ایجاد کسب و کار در مناطق حاشیه شهر، میزان مشاغل‌ کاذب و آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و در نهایت توسعه اشتغال پایدار در سطح شهر فراهم خواهد شد.

براهویی خاطر نشان کرد: مهارت آموزی نیازمند حلقه‌های از جمله فروش، تولید و بازاریابی است که می‌بایست از سوی نهادهای دولتی و مدنی این حلقه‌ها تقویت و توسعه یابد.

منبع:ایسنا

337831