گزارش و گفتگوی اختصاصی

کشورمان به دلیل وسعت و پهناور بودنش از نعمت زمین برخوردار است و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن معادن گوناگون در این سرزمین مصالح ساختمان سازی شامل سنگ، گچ، آهن، آلومینیوم، آجر، لوله آب و گاز، سیم برق، شیرآلات و... تولید داخل کشور فراوان است؛ اما با این وجود تامین مسکن به عنوان مهم ترین سرپناه برای بخشی از خانواده های ایرانی به یک رویا تبدیل شده است.
یک کارشناس مسائل بین الملل با تأکید بر این که دولت جدید ارتباطی با برنامه هسته‌ای ندارد؛ گفت: تفاوتی ندارد ادامه مذاکرات بر عهده تیم سیاست خارجی دولت جدید و یا مانند دوره‌های گذشته قبل از دولت روحانی، توسط شورای امنیت ملی انجام شود؛ زیرا آنها صرفا مجری هستند.
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر انتظار رشد قابل توجه و بازدهی بورس برای سال 1400 با توجه به میزان نرخ تورمی که پیش‌بینی می‌شود؛ وجود ندارد.
درست است که زمین خدا بالا پایین ندارد وهمه چیز برای همه یکسان است، اما قشر مرفه جامعه وخصوصا جوانان دلگرم به حساب‌های پر پول والدینشان همواره می‌خواهند متفاوت باشند، حتی این تفاوت را می توان درتفریحاتشان مشاهده کرد.
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با پرسون؛

نقبی بر حوادث اخیر خوزستان/ سوء سیاست گذاری ها اجحاف در حق مردم ایجاد کرده است

احمد علیرضا بیگی افزود: اخیرا قوانین و قانونگذاری مجلس گرفتار شده و این نظارت به فراموشی سپرده شده است؛ باید فکری اندیشید تا پوشش نظارتی مجلس قوی تر گردد.
رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با​ پرسون:

بازار اوراسیا فرصت طلایی برای توسعه تجارت کشور

حجم تجارت بین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا نزدیک به ۸۰۰ میلیارد دلار است، اگر ما بتوانیم در این بازار یک درصد هم سهم بگیریم می‌توانیم نزدیک به 8 میلیارد دلار در این مبادلات سهم داشته باشیم.
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

مهم‌ترین محورهای بیانات رهبری در پیام برائت از مشرکین

رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به دردهای امروز جامعه اسلام و امت اسلامی اشاره فرمودند از جمله این‎که ما جمعیت عظیمی از این سرزمین گسترده و ثروت‌های طبیعی بی‌شماری داریم و باید بر اساس این داشته‌ها و ممکن‌ها یک آینده را رقم بزنیم و دشمنان ملت اسلام و کشورهای استعمارگر که مانع این پیشرفت و آینده روشن هستند و عناصر سرسپرده داخلی آن‌ها باید توسط انسان‌های فرهیخته، دانا و اندیشمند در دنیای اسلام کنار زده شوند و باید این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس این پذیرش را دارد که با توجه به شرایط تحریمی و مشکلات اقتصادی و معیشتی به معلمان و بازنشستگان کمک کند. بحث افزایش تورم طبیعی است که وجود داشته باشد و باید با اندیشیدن تدابیری این ضرر را کاهش داد.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: وزیر امور خارجه باید شخصیت سیاسی با دانش سیاسی مرتبط و تجربه بین‌المللی باشد؛ در غیر این صورت نباید انتظار دستاورد مهمی برای منافع مردم در سال‌های آینده را داشت.
در حال حاضر در سطح مدیریتی کشور تغییر رویکرد داریم و یک دولت جدید با رویکردهای جدید روی کار خواهد آمد و دولت جدید باید از تجربیات و سعی و خطاهای گذشته استفاده کند.
حسینی کیا در گفت‌و‌گو با پرسون؛

افزایش قیمت سیمان به دلیل قطعی برق موقتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلایل افزایش قیمت سیمان قطع برق کارخانه‌ها و همچنین عدم نظارت دولت است. واحدهای تولیدی سیمان برای شرایط قطعی برق انبار ذخیره محصول دارند و خاموشی‌ها دلیلی بر عدم عرضه نیست.
«پرسون» از چالش های استان ثروتمند اما فقیر ایران می گوید:

پیش بینی مشکلات خوزستان از دیروز تا واقعیت خشکسالی امروزش

آیا می توان آب معدنی به خوزستان فرستاد؟ یا هر روز تانکرهای آب در محلات و روستاهای خوزستان مستقر نمود؟
این سوالاتی است که هموطنانمان از مناطق دیگر ایران می پرسند. در حالی که رساندن آب به خوزستان برای اندک زمانی می تواند مشکل آب شربشان را حل یا کند نماید اما راه حل مشکلات محیط زیستی خوزستان نه از دست خیرین، بلکه به دست مسئولان گره خورده است و راهکارهای فرا منطقه ای و کشوری طلب می کند.
یک اقتصاددان گفت: راه حل اصلی برای بهبود وضعیت اقتصادی ایران، حذف نظام رانتی، اختلاس‌ها و جلوگیری از فرار مالیاتی است. درآمدهای هنگفت طبقه ثروتمند ایران به میزانی است که دنیا را شگفت زده کرده است. در خارج از ایران سخت‌گیری‌های شدیدی نسبت به عدم پرداخت مالیات صورت می‌گیرد؛ اما در کشور ما این پول‌ها به راحتی جا‌به‌جا می‌شود. 
چرا مردم سوسنگرد و اهواز و ماهشهر و… آب ندارند؟ چرا شادگان و هورالعظیم خشک شده‌اند و جانداران‌شان از گاومیش‌ها تا ماهی‌ها و پرندگان دارند تلف می‌شوند؟ مگر ادعا نمی‌کردند سدها ساخته می‌شوند تا روزهایی مثل این روزها منابع آب مدیریت شوند؟ کو مدیریت؟ کو آب؟
کی از سناریوهایی که قابل تصور درباره این‌که چرا آمریکایی‌ها قصد دارند از افغانستان خارج شوند این بود که آمریکایی‌ها در افغانستان گرفتار یک جنگ بی‌پایان شدند که این جنگ تقریباً شبیه جنگ ویتنام است و نتیجه این جنگ نیز خروج اجباری آمریکا از افغانستان خواهد بود.
زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان سیستان و بلوچستان نسبت به این جهش بیماری و این فراگیری آنچنان که باید قوی نبود بنابراین لازم بود که تخت بستری و بیمارستانی و مراکز پاسخگویی به بیماران سرپایی و غربالگری را افزایش دهیم. به همین جهت همت جمعی در حوزه بهداشت و درمان اتفاق افتاد.
آخرین روزهای عمر دولت دوازدهم وزارت صمت در تلاش بود تا 6 هزار معدن غیر فعال کشور را در مزایده قرار دهد، اما باتوجه به عمر پایانی دولت و شتاب زدگی در ارائه این سرمایه های ملی پای دستگاه قضا به میان آمد و جلو این واگذاری ها تا روی کار آمدن دولت جدید متوقف شد.
در شرایطی که شاهد حضور گسترده ایرانی‌ها در ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا هستیم؛ خبرهایی منتشر شده که حاکی از مخالفت وزارت بهداشت با طرح واکسیناسیون عمومی در جزیره کیش توسط بخش خصوصی است.
در شرایطی که تولیدکننده به دلیل تورم بالا، سودآوری ندارد و ورشکسته می‌شود و سپرده‌گذاران به دلیل افت ارزش پول ملی با یک فشار روانی و کاهش قدرت خرید مواجه می‌شوند؛ نظام بانکی بی‌علت سود می‌برد.