یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پرسون:

رئیس جدید بانک مرکزی از آزمون و خطا پرهیز کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این انتظار از رئیس جدید بانک مرکزی وجود دارد که از آزمون و خطا برای رفع مشکلات پرهیز کند و به کارشناسان و دانشمندان علم اقتصاد در این زمینه بها دهد.
تصویر رئیس جدید بانک مرکزی از آزمون و خطا پرهیز کند

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص ارزیابی خود از انتخاب علی صالح‌آبادی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی توسط دولت سیزدهم به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: صالح‌آبادی تجربه مثبتی در کارنامه از زمان ریاست بر سازمان بورس دارد. مدیر موفق و با سواد و شخصیتی خوش فکر و با انرژی است که امیدواریم در پست جدید نیز تاثیرگذار باشد.

مرحبا تصریح کرد: عدم انضباط پولی و مالی از گرفتاری‌های اقتصاد کشور است، این انتظار از رئیس جدید بانک مرکزی وجود دارد که از آزمون و خطا برای رفع مشکلات پرهیز کند و به کارشناسان و دانشمندان علم اقتصاد در این زمینه بها دهد.

وی افزود: علی صالح آبادی باید با اجرای سیاست‌های استاندارد پولی و مالی یک انضباط اساسی ایجاد کند، ارزش پول ملی را ارتقاء بخشد و از افزایش حجم نقدینگی جلوگیری کند.

این نماینده مجلس گفت: بانک مرکزی اقدامات بسیاری برای سامان دادن به وضعیت فعلی می‌تواند انجام دهد که تنظیم بازار ارز نیز از انتظارات مهم و اساسی در این رابطه است.

364879