پرسون گزارش می‌دهد:

چرا آمار دختران و پسران مجرد تغییر اساسی کرد؟

انتشار آمار جدیدی از تعداد دختران و پسران مجرد در ایران با واکنش‌های متعددی مواجه شده است.
تصویر چرا آمار دختران و پسران مجرد تغییر اساسی کرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اخیرا یکی از خبرگزاری‌ها مصاحبه‌ای با یک جمعیت شناس در خصوص آمار ازدواج و تعداد دختران و پسران مجرد منتشر کرد که باعث جلب توجه بسیار و البته حواشی شد.

محمود مشفق، جمعیت شناس و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در این گفت‌و‌گو طبق آمارهای رسمی و نکاتی را در خصوص ازدواج و تجرد دختران بیان کرده است. وی گفته است که "بر اساس آخرین سرشماری کشور، تعداد زنان ۱۵ تا ۳۴ ساله حدود ۱۴ میلیون نفر بوده است که این آمار شامل زنان مجرد و متاهل می‌شود. اگر بازه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال را به عنوان بازه سنی «دوره دختری» در نظر بگیریم، پنج میلیون نفر از این زنان جوان، دختر و ازدواج نکرده بودند. در واقع بر اساس آخرین سرشماری کشور، حدود ۳۶ درصد از جمعیت زنان جوان ۱۵ تا ۳۴ سال کشور را دخترانی تشکیل می‌دهند که هنوز ازدواج نکرده‌اند."

اما حاشیه مربوط به بیان این جمله بود که در ایران در مقابل هر 100 زن در سن ازدواج، 191 مرد وجود دارد. این آمار البته از سوی این جمعیت شناس و خبرگزاری اصلاح شد و آمار جدیدی اعلام شد. بر این اساس صرفا 112 مرد مجرد در مقابل 100 زن مجرد وجود دارد. اصلاح این آمار نیز خود به حاشیه جدیدی برای این مصاحبه تبدیل شد.

همین موضوع با واکنش‌های بسیاری نزد کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد؛ چرا که همیشه اعلام می‌شد در ایران تعداد دختران مجرد بیش از پسران مجرد است و این یک معضل جدی است.

واکنش‌های جامعه نسبت به این موضوع بسیار تند بود که این گزارش ذکر نمی‌شود؛ اما کاربران اشاره زیادی به موضوع ترویج چند همسری داشتند؛ آنها می‌گویند با اهداف خاصی همواره آمار و تعداد دختران و پسران معکوس اعلام می‌شده و الان واقعیت‌ها در این زمینه آشکار شده است.

365109