زنجان

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در ۹ ماهه امسال از ۵۶۸ باسکول جاده‌ای در استان آ ۸۹ درصد آنها از نظر استاندارد نمره قبولی دریافت کرد همچنین وی بیان کرد: نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تأییدیه استاندارد بر روی همه باسکول‌ها الزامی است
فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی کودکان:

عوارض و کشندگی آنفلوانزا در کودکان بالاتر از کروناست

فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: عفونت‌های ثانویه باکتریال مانند سینوزیت، اوتیت‌مدیا و پنومونی از عوارض نسبتا شایع آنفلوانزا هستند از عوارض دیگر آنفلوانزا در کودکان می‌توان به میوزیت حاد، اختلالات نورولوژیک، میوکاردیت،RDS ، DIC اشاره کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: هموطنان می‌توانند در صورت گرفتار شدن در حوادث و بلایا در هر ساعت از شبانه‌روز با ندای امداد ۱۱۲ تماس برقرار کرده و خدمات موردنیاز را دریافت کنند.
مطابق گزارش میدانی از بازار زنجان قیمت گوشت در مراکز عرضه گوشت، فروشگاه‌ و خرده‌فروشی‌های سطح شهر زنجان متغیر و گوشت گوسفندی با قیمت ۲۸۰ تا۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با خروج سامانه بارشی برف از استان از امشب دمای هوا در مناطق سردسیر استان از منفی ۱۰ درجه تا منفی ۱۲ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

عدم توجه به نیازهای جامعه کارگری تبعات جدی خواهد داشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه جامعه ۳۵ هزار نفری تحت پوشش خانه کارگر نیازمند توجه و حمایت جدی است، گفت: عدم توجه به درخواست‌ها و نیازهای جامعه کارگری تبعات جدی به همراه خواهد داشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: پیش از این شهرستان‌های ایجرود، سلطانیه و طارم در شرایط زرد کرونایی قرار داشتند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ابهر نیز به جمع آن‌ها پیوست.
استاندار زنجان، بر لزوم ضرورت برخورد با هرگونه تخلف در تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: اگر چنین رویکردی از پیش وجود داشت، اتفاقات بعدی را مشاهده نمی‌کردیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان

بهره برداری یک هزار طرح اشتغالزایی بانوان مددجو در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به جشن مهارت آموزی ۴۵۰ بانوی تحت حمایت کمیته امداد به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، گفت: این آموزش‌ها با هدف فراهم کردن زمینه کسب و کار بانوان انجام شده است.
رییس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری: استان زنجان جزو استان‌های با پوشش جنگلی اندک است و با توجه به شرایط اقلیمی و توپوگرافی آن، منابع آبی محدود وجود دارد. و جنگل‌های استان زنجان در شمال و جنوب رودخانه قزل‌اوزن در ارتفاعات طارم و در ارتفاعات شمال‌غربی  زنجان، ارتفاعات ماهنشان، سلطانیه، ابهر و خرمدره واقع شده است.
فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری ۲۲۹ سارق و مالخر و کشف بیش از ۳۱۰ فقره انواع سرقت در طرح "زاجرات" پلیس خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان گفت: با توجه به ورود جبهه هوای سرد به استان و احتمال یخ‌زدگی تاسیسات آب منازل توصیه می‌شود مشترکان نسبت به عایق‌بندی تاسیسات آب منازل خود به ویژه کنتور آب اقدام کنند.
به همت مرکز انتشارات جهاددانشگاهی زنجان محقق شد؛

کتابی جهت آشنایی با سلول‌های خورشیدی

یکی از مولفان کتاب «سلول‌های خورشیدی» گفت: این کتاب درباره پیشرفتی که تا به امروز در زمینه سلول‌های خورشیدی که تجاری شده یا آزمایشگاهی بوده‌اند، مطالب بیان شده است.
قصه دراز شهرداران در منطقه ابهر؛

استعفای شهردار هیدج

قصه دراز شهرداران در شهرستان ابهر ادامه دارد؛ این بار شهردار هیدج استعفا داد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از کاهش بی‌سابقه آب سد تَهَم مهمترین منبع آب شرب شهر زنجان خبر داد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در حال حفاری چاه در اطراف شهر زنجان برای تأمین آب شرب است.