سنجش ۵۶۸ باسکول جاده‌ای در استان زنجان

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در ۹ ماهه امسال از ۵۶۸ باسکول جاده‌ای در استان آ ۸۹ درصد آنها از نظر استاندارد نمره قبولی دریافت کرد همچنین وی بیان کرد: نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تأییدیه استاندارد بر روی همه باسکول‌ها الزامی است
تصویر سنجش ۵۶۸ باسکول جاده‌ای در استان زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون،مرتضی واحدپو روز چهارشنبه افزود: به صاحبان باسکول های با نتایج مردود فرصت داده شد تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر و تنظیم آنها توسط تعمیرکار مجاز باسکول اقدام کنند.

به گفته این مسوول،باسکول های مردود پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون مورد قبول واقع شود به چرخه داد و ستد باز خواهند گشت .

وی اظهار کرد: رعایت استاندارد در تمامی تجهیزات توزین از جمله ترازوها و باسکول ها جهت دستیابی به نتایج واقعی و دقیق الزامی است و باسکول های جاده ای نیز از این قضیه مستثنی نیست و باید استاندارد باسکول جاده ای در روند ساخت و نصب آنها رعایت شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان خاطر نشان کرد: نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تأییدیه استاندارد بر روی همه باسکول‌ها الزامی است و همه ذی نفعان آنها باید از نصب برچسب‌های صحت سنجش و تاییدیه استاندارد بر روی باسکول‌های مراکز مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

منبع:ایرنا

457858