فرماندار زنجان:

ترویج ازدواج به عنوان یکی از شاخص‌های زیربنایی جامعه، نیازمند فرهنگ‌سازی است

فرماندار زنجان گفت: ترویج امر ازدواج به عنوان یکی از شاخص‌های زیربنایی جامعه، نیازمند فرهنگ‌سازی بوده و ایجاد تکلیف و اجبار، پاسخ عکس خواهد داد.
تصویر ترویج ازدواج به عنوان یکی از شاخص‌های زیربنایی جامعه، نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش سایت خبری پرسون،پرویز خالقی فرماندار زنجان در جلسه کمیته سامان ازدواج شهرستان زنجان به بیان شیوه‌های اثربخش در راستای بالا بردن نرخ رشد ازدواج و نیز زاد و ولد در جامعه پرداخته و افزود: ترویج امر ازدواج به عنوان یکی از شاخص‌های زیربنایی جامعه، نیازمند فرهنگ‌سازی بوده و ایجاد تکلیف و اجبار، پاسخ عکس خواهد داد.

وی به تاثیر اقدامات فرهنگی و ایجابی اعم از تولید محتوا از طریق رسانه ملی و با بهره‌گیری از نظرات متخصصان و کارشناسان حوزه فرهنگ اشاره داشته و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و نیز عوامل رسانه ملی بایستی پای ثابت و فعال جلسات کمیته سامان ازدواج باشند.

رئیس کمیته سامان ازدواج شهرستان زنجان همه علل پایین بودن نرخ رشد ازدواج را مباحث اقتصادی ندانسته و اضافه کرد: حرکت در مسیر ترویج امر ازدواج بایستی پیوست فرهنگی داشته و صرفاً ایجاد امکانات فیزیکی برای جوانان کفاف نخواهد داد.

فرماندار زنجان عنوان کرد: اگر به دنبال انگیزه‌سازی در جوانان بوده و نیز فوائد فرزندآوری در میان زوجین تبیین و القا شود، این قشر هوشیار و کثیر، خود در مسیر صحیحی قرار گرفته و جامعه را به نقطه مطلوبی منتهی خواهند ساخت.

خالقی ضمن اشاره به اینکه حساسیت تسهیل‌گری فرهنگ ازدواج هنوز در میان مدیران به جایگاه واقعی خود دست نیافته است، گفت: با نزول شیب نمودار نرخ رشد جمعیت، اقدامات توسعه‌ای اعم از ساخت انواع مراکز علمی، فرهنگی، تفریحی، ورزشی، بهداشتی و ... نیز فلسفه وجودی خود را از دست می دهند؛ چرا که دیگر جمعیت جوانی برای بهره‌گیری از اینگونه سرانه‌ها وجود نخواهند داشت.

رئیس کمیته سامان ازدواج شهرستان به مقطعی بودن مسئولیت‌های مدیریتی اشاره و اضافه کرد: این‌گونه فرصت‌ها مغتنم بوده است؛ بنابراین بایستی با قدر شمردن آن، نهایت تلاش‌ها در راستای حل مشکلات مردم و بهبود وضع موجود صورت پذیرد.

فرماندار زنجان تاکید کرد: قصور هیچ‌کدام از دستگاه‌ها در زمینه تسهیل‌گری امر ازدواج قابل قبول نبوده و مدیران شهرستان بایستی با جدیت کاملی در این مسیر گام بردارند.

خالقی ضمن تاکید بر حضور فعالانه بانک‌ها در جلسات کمیته سامان ازدواج شهرستان، به ظرفیت خیرین در حوزه تهیه جهیزیه برای زوجین جوان اشاره داشته و از دبیرخانه کمیته خواست تا بسترهای لازم برای بهره‌گیری از توان سازمان‌های مردم نهاد در زمینه تسهیل ازدواج را فراهم کنند.

منبع:ایسنا

455572