لزوم عایق‌بندی تاسیسات آب منازل توسط مشترکان زنجانی

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان گفت: با توجه به ورود جبهه هوای سرد به استان و احتمال یخ‌زدگی تاسیسات آب منازل توصیه می‌شود مشترکان نسبت به عایق‌بندی تاسیسات آب منازل خود به ویژه کنتور آب اقدام کنند.
تصویر لزوم عایق‌بندی تاسیسات آب منازل توسط مشترکان زنجانی

به گزارش سایت خبری پرسون،علیرضا جزء‌قاسمی صبح امروز (۱۰ دی‌ماه) اظهار کرد: یخ‌زدگی لوله‌های آب منازل موضوعی است که می‌توان در زمان مناسب مانع از وقوع آن شد که استفاده از پوشش پشم شیشه و عایق‌های پلاستیکی بهترین راهکار برای پیشگیری از یخ‌زدگی این لوله‌هاست.

وی تاکید کرد: مشترکان از حرارت مستقیم برای رفع یخ‌زدگی کنتور استفاده نکرده و از ریختن آب گرم بر روی کنتور یخ‌زده نیز جداً خودداری کنند، چراکه این کار باعث ترکیدگی آن و نشت آب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان تصریح کرد: برای این‌که بتوانید مانع از یخ‌زدگی کنتور آب شوید، می‌بایست برای حوضچه آن درب مناسب و استانداردی تهیه کنید که مانع از ورود سرما و آب‌های سطحی به آن شود.

جزء‌قاسمی گفت: مشترکان با استفاده از سیمان می‌توانند دیواره‌های حوضچه را نیز به خوبی عایق‌بندی کنند که این موضوع تأثیر به‌سزایی در جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور آب خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه حادثه آب‌وفاضلاب را به مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ شرکت آبفا اعلام کنند.

منبع:ایسنا

444563