دستگیری ۲۲۹ مالخر در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری ۲۲۹ سارق و مالخر و کشف بیش از ۳۱۰ فقره انواع سرقت در طرح "زاجرات" پلیس خبر داد.
تصویر دستگیری ۲۲۹ مالخر در زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون،سردار "محمد طراقیه" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح زاجرات به منظور کشف سرقت‌های موتور سیکلت، سیم برق، داخل خودرو و اماکن خصوصی با تشکیل اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی و عوامل انتظامی یک ماه گذشته در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی و آگاهی استان تمام امکانات، توان و ظرفیت خود را به کار گرفته و با رصد هوشمندانه سارقان سابقه دار، به کارگیری شیوه های خاص علمی و پلیسی و گسترش چتر اطلاعاتی خود ۲۱۶ سارق و ۱۳ نفر مالخر را در سطح استان شناسایی و طی عملیات هایی مجزا دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات به عمل آمده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی به ۳۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سردار طراقیه با بیان اینکه در این طرح ۱۶۸ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ۲ واحد صنفی متخلف نیز به دلیل عدم رعایت مقررات، ضوابط انتظامی و نداشتن پروانه کسب با دستور قضایی پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر افراد دستگیر شده در این طرح سابقه دار بودند، افزود: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

باند سارقان با ۸۰ فقره سرقت در زنجان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از شناسایی و دستگیری باند سارقان باغات، اماکن خصوص و داخل خودرو با ۸۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ " داود مرسلی " گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح حوزه استحفاظی زنجان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۶ شهرستان زنجان حین گشت زنی به یک دستگاه پراید مشکوک که پس از بررسی متوجه سرقتی بودن آن شده که بلافاصله در یک اقدام موفق پلیس خودرو را توقیف و سه نفر را در این زمینه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ارتکاب ۸۰ فقره سرقت از باغات، اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال سرقتی کشف که ارزش اموال مسروقه بنابر اعلام نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند و یک مالخر نیز در این زمینه دستگیر شد.

سرهنگ مرسلی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند، از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس را درجهت پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس گزارش دهند.

نوشابه های انرژی‌زای قاچاق در زنجان کشف شد

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از کشف هفت هزارو ۶۸۰ قوطی نوشابه انرژی زای خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حسین بدری " اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودروهای عبوری در اتوبان زنجان – تبریز به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو متوقف شده هفت هزارو ۶۸۰ قوطی نوشابه انرژی زای خارجی قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی کالای مکشوفه بیش از چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با اشاره به اینکه در این رابطه خودرو توقیف و متهم دستگیر شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

منبع:ایرنا

444565