اخبار منتخب استان‌ها

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه؛

کرونا جان یک هم استانی دیگر را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جان باختن یک هم استانی دیگر خبر داد.

با وجود اینکه فرودگاه همدان دارای بیش از 80 سال قدمت است؛ علت اینکه چرا سال‌هاست که رکود بر فرودگاه همدان سایه انداخته و پروازهای داخلی در آن رونق چندانی ندارد را باید از چه کسانی پرسید؟
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز خبر داد؛

اجرای پویش نذر حسینی در مناطق کم برخوردار شیراز

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی،۳۰۰ بسته معیشتی بهداشتی در پویش طرح نذر حسینی، توسط بانی خیر مجتمع ورزشی ماهان بین نیازمندان توزیع شد.
مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه خبر داد؛

ارائه خدمات رایگان پزشکی توسط‌ کانونهای بسیج جامعه پزشکی در مناطق کم برخوردار

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: اعزام تیم شهید دکتر رهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان ثلاث باباجانی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و هفته دولت به منطقه دالاهو جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر کوچرو و چادرنشین انجام شد.
جلسه انتخاب هییت رییسه شورای شهر کرمانشاه؛

طیب حیدری بر صندلی ریاست شورای شهر کرمانشاه نشست

صبح امروز دوشنبه دهم شهریور جلسه انتخاب هییت رییسه شورای شهر کرمانشاه به ریاست فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه و با حضور تمام اعضا شورا برگزار گردید. که در نهایت طیب حیدری با هفت رای به عنوان رییس دوره ای شهر کرمانشاه انتخاب شد.
پیش بینی تولید 600 تن عسل کنار؛

کوچ به قیروکارزین برای تولید عسل کُنار آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اذعان به اینکه درختان کنار در مراتع این شهرستان به گل نشسته است، گفت: کوچ زنبورستان ها به شهرستان قیروکارزین عمدتا با هدف تولید عسل کُنار از اوایل شهریور ماه آغاز شده است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با بیان اینکه وضعیت دسترسی به اینترنت و زیر ساخت های مخابراتی برای واحد های صنعتی استان مناسب نیست گفت: ما در این کمیسیون بررسی وضیت حوزه ICT ، مخابراتی و اینترنت واحدهای صنعتی استان را در دستور کار قرار داده و در حال احصا مشکلات این بخش هستیم و جلسات متعددی با ذی نفعان این حوزه برگزار کردیم.
مسئول جنبش مردمی تکریم غذای نذری ظهر عاشورا خبر داد؛

پخت و توزیع 12 هزار پرس غذا در روز عاشورا در همدان

مسئول جنبش مردمی تکریم غذای نذری ظهر عاشورا گفت: به همت جنبش مردمی تکریم نذری ظهر عاشورا در همدان  بیش از 12 هزار پرس غذا در روز عاشورا در همدان پخت و توزیع شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس از راه اندازی ٤١ کد رشته محل جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی از نیمسال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ١١٦ کد رشته محل کاردانی و ٧٣ کد رشته محل کارشناسی و در مجموع ١٨٩ کد رشته های دانشگاه علمی کاربردی فارس در مهرماه برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید فعال شده است.
در پی سرقت از مسافران محور بجنورد-گلستان رخ داد؛

دستگیری سارقان وحشت آفرین

در پی سرقت راهزن وار از مسافران در راه مانده در محور بجنورد-گلستان دو سارق از 3 سارق وحشت آفرین دستگیر شدند و تلاش ها برای دستگیری سارق سوم ادامه دارد.
معرفی معبد آناهیتا در استان کرمانشاه؛

معبد آناهیتا از بزرگترین بناهای سنگی در ایران است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: معبد آناهیتا بنای تاریخی که امروزه در شهر کنگاور واقع شده است در میانه راه امروزی همدان کرمانشاه و بر سر راه تاریخی هگمتانه تیسفون قرار گرفته است. این بنا با 6/4 هکتار وسعت، بر پشته صخره ای و مشرف به دشت کنگاور ساخته شده آناهیتا فرشته و نگهبان آب و فراوانی و زیبایی و باروری در نزد ایرانیان دارای مقام بلند و ارجمندی بوده است.
پیمان کلانتر معتمدی نویسنده و پژوهشگر اصفهانی:

ما نیاز به فرهنگ غرب و شرق نداریم بلکه خودمان معماران فرهنگیم

پیمان کلانترمعتمدی دربیست ویکم دیماه1345 درمحلّه نشاط و درخانواده ای با پیشینه فرهنگی چشم به جهان گشود.کلانترمعتمدی اصفهانی بودن خودرابه زمانی مربوط می داند که میرزاعبدالباقی طبیب اصفهانی درزمان نادرشاه افشار، جهرم فارس را به مقصد اصفهان برای همیشه ترک کرد . انتساب کلانتر در خاندان او از آنجا ریشه می گیرد که منصب کلانتری شهراصفهان دراین خانواده بطور موروثی برای چندین وچند دهه باقی بود . شخصی ازاین خاندان به نام میرزاعبدالوهاب معتمدالدوله (نشاط اصفهانی) در زمان فتحعلی شاه قاجار ، بعنوان نخستین وزیر امورخارجه ایران ، چهره سیاسی این خاندان را نیز تقویت کرد . البته نشاط اصفهانی را شاعری توانمند که پس از صائب تبریزی، نقش موثری در دوره بازگشت ادبی داشت می شناسند .
شام غریبان کم و بیش مانند یک مجلس روضه است، با این تفاوت که در این جلسه، چراغ روشن نمی‌کنند و با افروختن چند شمع، روشنی کمی به مجلس می‌دهند. دسته‌های عزادار، عَلَم و کتل برنمی‌دارند و زنجیر و سینه نمی‌زنند، بلکه با صفوفی نسبتاً منظّم به مجلس می‌آیند، با گریبان‌های باز و با سکوت و متانت، مهموم و مغموم حرکت می‌کنند یا می‌نشینند. سرانجام روضه‌ای خوانده می‌شود که بیشتر به وقایع شب یازدهم محرم سال ۶۱ق و سرنوشت اعضای خاندان امام حسین(ع) مربوط می‌شود.
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه؛

تاخت و تاز کرونا نفس های 2 کرمانشاهی دیگر را از شمارش انداخت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان 10798 نفر بستری و 10090 نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.