گردشگری سلامت مشهد و درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی

مدیرگردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۲۵۰ میلیارد تومان، سهم گردشگری سلامت مشهد بوده است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
تصویر گردشگری سلامت مشهد و درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی

به گزارش سایت خبری پرسون،داوود خوش شکن با بیان اینکه افغانستان،عراق و بحرین بیشترین حجم گردشگران سلامت را با 35 هزار نفر به خود اختصاص داده است اظهارداشت:با افزایش ارتباطات با کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان و اثربخشی روابط بر حوزه گردشگری سلامت ،در سال جدید شاهد رشد چند برابری مراجعین از این دو کشور در مراکز درمانی دانشگاه بوده ایم.

وی تصریح کرد: صدور مجوز برای 5 بیمارستان دکتر شیخ،عباس ناظران،جوادالائمه(ع) طبرسی ،22 بهمن و حضرت زهرا (س) شهرستان فریمان توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ،انعقاد قرارداد با عتبه مقدس علوی و عتبه مقدس مسجد کوفه و نماینده مقام معظم رهبری در عراق برای اعزام مستقیم زائر سلامت به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه و برگزاری مستمر جلسات هفتگی گردشگری سلامت در قرارگاه اقتصاد فرهنگ و زیارت در استانداری خراسان رضوی، از جمله مهمترین اقدامات این حوزه در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیرگردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برقراری پرواز مستقیم مسقط مشهد و بالعکس اظهار کرد: برقراری این پرواز، در راستای تسهیل ورود گردشگران سلامت از کشور عمان نیز به افزایش ورود گردشگر سلامت از این کشور موثر بوده است.

خوش شکن با اشاره به اعزام تیم های مدیریتی و کارشناسی به کشورهای تاجیکستان و عراق خاطرنشان کرد: به‌زودی به کشورهای افغانستان و ترکمنستان جهت بررسی میدانی سیمای سلامت و نیازهای درمانی این کشورها و همچنین آسیب شناسی فرایند های ارجاع و اعزام زائران خارجی به مشهد مقدس و ارائه راه کارهای علمی و کارشناسی برای تقویت روابط با همسایگان در راستای اهداف راهبردی وزارت متبوع و دولت سیزدهم و توسعه صنعت گردشگری سلامت استان نیز در دستور کار قرار دارد .

وی بیان کرد: تهیه فرآیند های ارایه خدمت به گردشگران سلامت از مبداء تا مبداء و از فرودگاه تا فرودگاه و معرفی این فرایند در سایت گردشگری سلامت نیز از ابتدای سال تا کنون در حال اقدام است.

منبع:تسنیم

445030

مطالب مرتبط