ایجاد ۱۱۲۸ فرصت شغلی برای افراد زیرپوشش بهزیستی اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۱۲۸ نفر در بهزیستی استان در طول امسال رقم خورده که از اشتغال‌زایی برای جامعه هدف یک هزار و ۳۷۹ نفری در حال حاضر ۸۴ درصد برش استانی محقق شده است.
تصویر ایجاد ۱۱۲۸ فرصت شغلی برای افراد زیرپوشش بهزیستی اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون،حامد رضایی صبح امروز در جلسه شورای اشتغال‌زایی در اردبیل اظهار داشت: اشتغال‌زایی برای یک هزار و 128 نفر در بهزیستی استان در طول امسال رقم خورده که از اشتغال‌زایی برای جامعه هدف یک هزار و 379 نفری در حال حاضر 84 درصد برش استانی محقق شده است.

وی بیان کرد: یک میلیارد و 397 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی به بهزیستی ابلاغ شده که با عاملیت 16 بانک در دستور کار قرار گرفته است به طوری که از یک هزار و 215 نفر در حدود یک میلیارد و 144 میلیون ریال معرفی شده و 822 نفر موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند که در حال حاضر تسهیلگری اشتغال جامعه هدف علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با پرداخت بیمه خویش‌فرمایی، کارفرمایی، ارتقای کارآیی معلولان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: اهمیت به ایجاد زمینه اشتغال و پایداری شغلی جامعه هدف در استان مبنای کار قرار گرفته که کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی می‌توانند با به‌کارگیری افراد معلول از تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به میزان 150 میلیارد ریال به ازای هر نفر و تا 40 میلیارد ریال بهره‌مند شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: توجه به این مهم در راستای کمک به توسعه استان و نیز رفع مشکلات و موانع موجود در این زمینه جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه درصدد هستیم تا با حل مشکلات و موانع بتوانیم به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم که این موضوع برای کمک‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، تامین مسکن و نیز اشتغال‌زایی سه مورد از مهم‌ترین رویکردهایی است که بهزیستی استان اردبیل با رایزنی با دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی درصدد دستیابی به اهداف مورد نظر است تا مشکلات موجود در این زمینه هر چه سریع‌تر برطرف شود.

منبع:تسنیم

455182