آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی اتباع و مهاجرین غیر ایرانی در قشم

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از آغاز پویش واکسیناسیون تکمیلی اتباع و مهاجرین غیر ایرانی در این شهرستان مرزی خبر داد.
تصویر آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی اتباع و مهاجرین غیر ایرانی در قشم

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر یاسر مرادی روز یکشنبه اظهار کرد: در اجرای این طرح تمامی کودکان ۹ ماهه تا ۱۵ ساله در جمعیت اتباع و مهاجرین غیر ایرانی، واکسن های فلج اطفال، سرخک و سرخچه، کرونا و مگا دُز ویتامین آ در کودکان زیر پنج سال را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: گروه هدف در شهرستان مرزی قشم نزدیک به ۹ هزار نفر از اتباع و مهاجرین غیر ایرانی است که ۹ درصد از آنها در نخستین روز اجرای این طرح واکسن های یادشده را دریافت کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: با اجرای این طرح تعداد زیادی از خانوار های اتباع و مهاجرین غیر ایرانی ساکن در این شهرستان برای دریافت خدمات بهداشتی به خانه های بهداشت محل سکونت، پایگاه های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی این جزیره مراجعه کرده اند.

دکتر مرادی با تاکید به اهمیت اجرای موفق این طرح در حفظ سلامت عموم قشموندان اضافه کرد: به منظور پوشش همگانی اتباع و مهاجرین غیر ایرانی در این طرح نیاز است همه مردم، دهیاران و شوراهای شهر و روستا در سطح شهرستان و جزیره در شناسایی اتباع و ترغیب آنان به دریافت خدمات بهداشتی در خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی گفت: این طرح به ۲ صورت ایستگاه ثابت و سیار در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت شهرستان مرزی قشم توسط کارشناسان و بهورزان به طور رایگان اجرا می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ماه های دی و بهمن ۱۴۰۱ انجام خواهد شد، نقش رابطین سلامت مرتبط با اتباع و مهاجرین غیر ایرانی را برای شناسایی و ارجاع آنان به مراکز خدمات بهداشتی و درمانی بسیار مهم و قابل توجه عنوان کرد.

استان هرمزگان و جزیره قشم به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، پذیرای مهاجرین و پناهندگان کشورهای دیگر به خصوص افغانستان است و با توجه به وضعیت بهداشتی درمانی جمعیت پناهندگان ساکن در این استان و شهرستان مرزی قشم نیازهای بهداشتی این جمعیت از بدو ورود در اولویت است و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع غیر ایرانی مانند هموطنان ایرانی برابر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع:ایرنا

444771