رتبه دوم همدان در احیا واحدهای راکد تولیدی

استاندار همدان گفت: استان همدان با احیا ۹۰ واحد راکد تولیدی، رتبه دوم را در این زمینه کسب کرده است.
تصویر رتبه دوم همدان در احیا واحدهای راکد تولیدی

به گزارش سایت خبری پرسون،علیرضا قاسمی فرزاد صبح سه شنبه در چهلمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن عرض تسلیت شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، گفت: گرچه در هر جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت و عملکرد ستاد تسهیل و رفع تولید استان ارائه می‌شود، اما ضروری است تا مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان طی نشستی خبری یا در گفت‌وگو با صدا و سیما، گزارشی مفصل و با شرح جزئیات از اقدامات انجام شده در این راستا را ارائه کند.

وی ادامه داد: استان همدان در برخی از شاخص‌های کشوری در زمینه تسهیل و رفع موانع تولید، دارای رتبه‌های چشم‌گیری است.

قاسمی فرزاد افزود: طی آمارها و گزارش‌های ارائه شده در سطح کشور، استان همدان در زمینه افزایش ظرفیت تولید، رونق دهی و شتاب‌دهی به تولید نیز، در رتبه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: موفقیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سطح کشور به خاطر وجود همگرایی و هماهنگی بین ارکان نظام در استان است.

استاندار همدان تصریح کرد: در سایه این انسجام و تلاش جمعی، توانستیم بیشترین بهره را از سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان داشته باشیم.

وی گفت: تاکنون، ۱,۲۶۱ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر به استان تخصیص پیدا کرده که طی چند سال گذشته، اقدام بی‌نظیری محسوب می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، از سه واحد تولیدی گره گشایی شد و تاکید شد پرونده بازگرداندن یک واحد تولیدی راکد یعنی دشت کرفس در شهرستان قروه، هرچه سریع‌تر انجام و اجرا شود.

استاندار همدان اضافه کرد: یک هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید به سه واحد تولیدی در استان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: بدون شک، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مجدانه پیگیر واحدهای تولیدی که دچار ورشکستگی شدند نیز هستند تا مشکل آنها رفع و به چرخه تولید بازگردانده شوند.

منبع:خبرگزاری مهر

445083